Valberedning i Peab Industri

Årsstämman i maj 2007 beslutade att bolaget ska ha en valberedning bestående av fyra ledamöter, varav två representanter för två av de större aktieägarna per ingången av oktober månad, en representant utsedd av Sveriges Aktiesparares Riksförbund samt styrelsens ordförande. I enlighet härmed har bolagets större aktieägare utsett Erik Paulsson och Karl-Axel Granlund till ledamöter i valberedningen. Sveriges Aktiesparares Riksförbund har anmodats att utse en representant men har förklarat att de på grund av tidigare principbeslut, inte avser utse någon ledamot i valberedningen. Intill årsstämman 2008 kommer valberedningen därför att bestå endast av följande tre ledamöter.

• Mats Paulsson, bolagets styrelseordförande
• Erik Paulsson, företrädare för Erik Paulsson med familj och bolag
• Karl-Axel Granlund, företrädare för Karl-Axel Granlund med bolag

Erik Paulsson har utsetts till ordförande i valberedningen.

Mandattiden för ledamot i valberedningen löper till dess ny valberedning utses.

Aktieägare som önskar komma i kontakt med valberedningen kan skicka e-post till inga.ek@peabindustri.se, rubricerat med ”Till Valberedningen” eller brev till ”Peab Industris Valberedning, Inga Ek, Peab Industri AB, Valhall park, byggnad 27, 262 74 Ängelholm”.

För ytterligare information, kontakta:
Mats O Paulsson, VD Peab Industri 0431-44 96 03
Staffan Bremander, informationschef Peab Industri 0733-37 11 10

Informationen är sådan som Peab Industri AB är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument eller själv valt att offentliggöra.