Byggstart för 57 nya bostäder i Oceanhamnen, Helsingborg

Torsdagen den 11 maj kl 16.30 inviger Peab Bostad och kommunstyrelsens ordförande Alexander Svensson byggnationen av Kv. Havsbrisen i Oceanhamnen Helsingborg.

Välkommen att närvara vid det officiella första spadtaget av Kv. Havsbrisen i Oceanhamnen.

Utöver representanter från Peab Bostad kommer kommunstyrelsens ordförande Alexander Svensson att medverka under invigningen. Även köparna och intressenterna är inbjudna då vi också släpper de sista bostäderna i projektet till försäljning.

Datum och tid: torsdagen 11 maj, kl 16.30-17.30

Vad händer på plats: Peab Bostad genomför det symboliska första spadtaget, håller frågestund och fototillfälle för media. Mingel med korvgrillning från Per i Viken.

Plats: Redaregatan 29, Oceanhamnen i Helsingborg

I Kv. Havsbrisen ryms 57 bostadsrättslägenheter i varierade storlekar, från ett till fem rum och kök. Projektet uppfyller höga klimatkrav med bland annat konstruktioner i ECO-Betong™. På taket kommer det att finnas solpaneler för att hålla nere föreningens framtida driftskostnader. Kv. Havsbrisen är Svanencertifierat och är planerat att stå färdigt för inflyttning i slutet av 2024.

För frågor, kontakta:

Kim Kulstad, Regionchef Peab Bostad. E-post: kim.kulstad@peab.se / Telefon: 0725-33 45 30

Peab är Nordens samhällsbyggare med 15 000 medarbetare och en omsättning på 63 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.