Första spadtag för 59 nya bostäder på Öster i Örebro

Den 24 oktober kl. 12.00 tar Peab ett första spadtag för 59 nya bostäder på Öster i Örebro.

Välkommen att närvara vid en officiell start för bostadsrättsföreningen Bellevue på Öster i Örebro. Peab tar ett symboliskt första spadtag tillsammans med kommunstyrelsens ordförande John Johansson, kunder och samarbetspartners.

Datum och tid: Måndagen den 24 oktober 2022, kl. 12.00-13.00.

Vi har en presentation och ett symboliskt spadtag och därefter frågestund och fototillfälle för media.

Plats: Österängsparken/Lykttändargatan, Örebro

Huset ligger granne med Österängsparken och innehåller 59 nya lägenheter om 1–4 rum och kök. På taket planeras för en stor takterrass och ett mysigt orangeri. I anslutning till orangeriet finns även en gemensam bastu med härlig vy över Örebro. I huset planeras även för en co-workinglokal och ett gemensamt gym för de boende i huset. Planerad inflyttning kvartal tre 2024.

Kontaktperson;

Joakim Otternäs, Projektchef Peab Bostad

Mail: joakim.otternas@peab.se

Peab är Nordens samhällsbyggare med 15 000 medarbetare och en omsättning på 63 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.