Peab bjuder in till spadtag för nya bostäder i Helsingborg

Fredagen den 14 juni bjuder Peab in till ett speciellt spadtag för Brf Origo med 79 nya Svanenmärkta bostäder i Helsingborg.

Nu tar vi det första spadtaget för bostäderna i Brf Origo och hälsar de första boende välkomna till platsen. Representanter från Peab tillsammans med stadsbyggnadsnämnden ordförande Alexander Svensson kommer tillsammans med Peabs första kunder att utföra en speciell ceremoni. Förutom själva ceremonin kommer det att finnas möjlighet att ställa frågor kring det nya bostadskvarteret och utformningen av området.

Program

Kl. 15.00 Inbjudna hälsas välkomna och Peab berättar kort om Brf Origo och platsen.

Kl. 15.15 Ceremoni och spadtag

Efteråt bjuds det på mingel med grillad korv och dryck.

Talespersoner som medverkar

• Ola Magnusson/Anders Klasson, Peab Projektutveckling
  • Henrik Carlsson, Peab
  • Alexander Svensson, stadsbyggnadsnämndens ordförande, Helsingborgs stad

Praktisk information

Tid: fredagen den 14:e juni kl. 15:00

Plats: Axeltorpsgatan 1, Mariastaden, Helsingborg

Parkering: ICA Supermarket, 3min promenad från platsen

Varmt välkomna!

Om projektet Brf Origo:

Peab Projektutveckling bygger 79 bostäder i Brf Origo för både den lilla och stora familjen. Här planeras allt från välplanerade 1: or till lägenheter i två plan med radhuskänsla. En gårdsmiljö för ett grönt och skönt liv mellan husen där fina mötesplatser, lekytor, solbänkar samsas med ätbara växter och naturens små vänner. Svanencertifierat kvarter som byggs i hållbara och beprövade material.

Bostäderna planeras stå klara för inflyttning årsskiftet 2025/2025.

Bild/illustration: LOCKA

För frågor, kontakta:

Anders Klasson, Affärsutvecklare Peab Bostad AB: Anders.Klasson@peab.se / 0733373889

Malin Kullander, marknad Peab Bostad AB: malin.kullander@peab.se / 0725335166

Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 57 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.