Peabs prisbelönta projekt i Lillängshamnen är i hamn

2018 vann Peab Bostad markanvisningstävlingen med bidraget ”Gå i Hamn”, nu är bostadsprojektet färdigställt och 76 sjönära bostäder inflyttade.

Intill Lillängshamnen på Hammarö har Peab Bostad nu färdigställt 76 nya bostadsrätter. 2018 vann Peab Bostad markanvisningstävlingen med bidraget ”Gå i Hamn” och konceptet byggde på moderna bostäder med en tydlig identitet kopplad till hamnen. Intresset för området har varit stort och nu är hela projektet ”i hamn”.

Här ligger ett projekt som 2021 hade Sveriges nöjdaste kunder. Det första färdigställda projektet Brf Hamnutsikten hade inflyttning under 2021 och tog då hem segern med ett fantastiskt högt NKI (Nöjd Kund Index) på 91 av 100. Undersökningen genomförs av Prognoscentret och innefattar alla inflyttade bostadsrättsprojekt i hela Sverige under 2021.

Utvecklingen av Lillängshamnen har pågått under 5 år, intresset för området har varit stort och Peab Bostad har nu färdigställt 6 nya hus intill vattnet vid småbåtshamnen. Nu är samtliga hus inflyttade med nöjda kunder i blandade åldrar.

- Jag har arbetat med det här projektet hela vägen och jag är väldigt glad och stolt över hur fint det har blivit nu när hela kvarteret är färdigställt. Verkligheten stämmer väl överens med vår visionsbild och vi är stolta över de nya bostäderna som smälter in fint i omgivningen vid Lillängshamnen, säger Joakim Otternäs som är projektchef på Peab Bostad.

Joakim Otternäs, projektchef Peab Bostad, joakim.otternäs@peab.se, 0725333257

Daniel Ferreira, press- och kommunikationsansvarig Peab Projektutveckling, daniel.ferreira@peab.se, 0725335086

Peab är Nordens samhällsbyggare med 15 000 medarbetare och en omsättning på 62 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.