Maria Strömme tar plats i Peafowl Plasmonics Advisory Board

Report this content

Maria Strömme tar plats i Peafowl Plasmonics Advisory Board, som består av världsledande forskare och experter inom avancerade material, nanoteknologi och närliggande områden.

Maria Strömme har en lång och gedigen bakgrund både som forskare och som entreprenör. Maria Strömme är professor i Nanoteknologi på Uppsala universitet, medgrundare till flera företag baserade på forskning inom materialvetenskap samt ledamot i flera styrelser, däribland Industrifonden.

“Jag är verkligen glad att kunna ansluta mig till Peafowl Plasmonics som rådgivare,” säger Maria Strömme. “Deras teknologi ligger helt i linje med ett för mig både professionellt och personligt intresse av att introducera nya teknikbaserade och hållbara lösningar på marknaden. Jag är övertygad om att deras kommersiella genombrott kommer att kunna bidra med betydande hållbarhetsaspekter för deras kunder och slutanvändare”.

Advisory Board utgör en viktig del i att förankra forskning, utveckling och marknadsinriktning med forskare och experter, särskilt för företag som Peafowl Plasmonics, som är verksamt i framkanten av nya forskningsområden. De synpunkter och framtidsvisioner Advisory Board förmedlar utgör värdefull information för hur företaget utvärderar möjliga alternativ och väljer väg framöver.

“Det är verkligen en ynnest att lyckas fånga intresse och engagemang hos någon med så lång och varierad erfarenhet inom nanoteknologi,” säger Per Edström, VD på Peafowl. “Maria har den perfekta bakgrunden för att kunna ge både vetenskaplig och kommersiell vägledning och hennes nätverk är mycket större än vårt”, avslutar han.

För mer information:

Susanne Segeblad, CMO, Peafowl Plasmonics
susanne.segeblad@peafowlplasmonics.com

Om Peafowl Plasmonics

Peafowl Plasmonics är ett högteknologiskt, startupföretag baserat i Uppsala.  Vi möjliggör att nästa generations elektronik kan bli självförstörande på energi genom att tillvarata ljusenergi med plasmonisk teknologi. De första användningsområdena är elektronik med lågt energibehov och som är av mobil eller utspridd karaktär, som inomhussensorer, e-pappersdisplayer och smarta fönster. De helt transparenta ljuscellerna från Peafowl ger nya, vackra energilösningar som bidrar till att göra vår värld vackrare, smartare och mer hållbar.

Citat

Jag är verkligen glad att kunna ansluta mig till Peafowl Plasmonics som rådgivare. Deras teknologi ligger helt i linje med ett för mig både professionellt och personligt intresse av att introducera nya teknikbaserade och hållbara lösningar på marknaden. Jag är övertygad om att deras kommersiella genombrott kommer att kunna bidra med betydande hållbarhetsaspekter för deras kunder och slutanvändare
Maria Strömme
Det är verkligen en ynnest att lyckas fånga intresse och engagemang hos någon med så lång och varierad erfarenhet inom nanoteknologi. Maria har den perfekta bakgrunden för att kunna ge både vetenskaplig och kommersiell vägledning och hennes nätverk är mycket större än vårt