Ny Marketing Director och Country Sales Manager på Peak Performance

Report this content

Peak Performance förstärker teamet med två nya rekryteringar. Mattias Josander blir ny Marketing Director och Jonas Söderqvist ny Country Sales Manager för Sverige.

Mattias, som tillträder som Marketing Director i oktober, kommer närmast från Red Bull Sweden där han arbetat som både VD och marknadschef. Han har även erfarenhet som marknadschef på L’Oréal.

Den 1 september blir Jonas Söderqvist, med ett förflutet som professionell skidåkare, Country Sales Manager för Sverige. Jonas har de senaste fem åren varit Franchise manager på Peak Performance och har tidigare erfarenhet från bland annat Stadium där han arbetat som inköpare.

- Det känns oerhört kul och tryggt att ha dessa två herrar i vårt team. Mattias med sin gedigna marknadsföringserfarenhet, och Jonas som framgångsrikt utvecklat vår franchiseverksamhet. Båda förstärker ytterligare organisationen nu när vi expanderar kraftigt med fördjupad penetration av befintliga marknader, ingång på nya tillväxtmarknader samt ökad takt av butiksöppningar, säger Jonas Ottosson, CEO Peak Performance.

För mer information eller kommentar, vänligen kontakta:

Peak Performance Production
Karin Sturesson
Phone: +46 (0)8 50 65 55 00
E-mail: karin.sturesson@peakperformance.se

Peak Performance was born in Åre at the heart of Sweden’s great northern wilderness. So was our passion for sport and nature. Today we are one of Europe’s leading producers of functionally designed sports fashion wear. Our product range covers ski, adventure, golf, training and casual.