Pearl Group och Zuite Business Consulting skapar Nordens största renodlade SAP-partner

Report this content

Norgebaserade Pearl Group förvärvar samtliga aktier i svenska Zuite Business Consulting. Tillsammans bildar de Nordens största IT-partner för SAP-kunder, med 250 medarbetare, en sammanlagd omsättning på 430 mkr baserat på 2020 års bokslut, och verksamhet i Norge, Sverige, Lettland, Ukraina och Singapore.

- Tillsammans bildar vi en perfekt partner för våra kunder. Zuites konsulter har en omvittnat djup teknisk kompetens inom SAP. Pearls styrka ligger i att stödja kunderna längs hela värdekedjan och i att hjälpa dem att migrera till SAP:s plattformar och tjänster i molnet, säger Geir Thoresen, VD för Pearl Group.

Målgruppen för den nya koncernen, som även i Sverige kommer att heta Pearl, är främst stora och medelstora företag med avancerade IT-behov. Pearl skapar skalbara och modulära SAP-lösningar, som nu också kunder på den svenska marknaden får nytta av.

- Jag kan inte tänka mig en bättre partner för Zuite än Pearl Group. Tillsammans kommer vi erbjuda våra kunder unika lösningar på mycket konkurrenskraftiga villkor. Våra medarbetare kommer att få nya utvecklingsmöjligheter och nya spännande utmaningar, säger Carl Östholm, VD för Zuite.

Novestor, som investerar i medlelstora företag i Norden, äger idag ca 50 procent av aktierna i Pearl Group. Medarbetare äger resterande aktier, med Geir Thoresen som störste minoritetsägare.

Vid frågor vänligen kontakta:

Geir Thoresen, VD Pearl Group
E-post: geir.thoresen@pearlgroup.no

Om Pearl Group

Pearl Group hjälper kunder att transformera affärsmodeller och processer genom att erbjuda en kombination av beprövad teknik som lösningar som stödjer framtida affärsbehov. Pear Group är en ledande partner till både AWS och SAP.

Pearl Group har kontor i Norge, Sverige, Lettland och Singapore. Kunderna finns i de nordiska länderna, i Baltikum samt i Tyskland och Belgien.

Pearl Group tillhandahåller tjänster via den egenutvecklade plattformen PearlCare, och även via S/4HANA, Commerce, SAP Operations, Salesforce, och andra molnbaserade affärslösningar.

För mer information om Pearl Group, besök www.pearlgroup.no

Om Zuite Business Consulting

Zuite Business Consulting grundades 2006. Zuite startades på uppmaning av ett antal större organisationer vars SAP-initiativ behövde tillföras kunniga och erfarna konsulter.

Zuite har sedan starten attraherat över 60 konsulter till våra kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Zuite har en genomsnittlig SAP-erfarenhet på 16 år, kompletterat med omfattande verksamhets- och processkunnande. Zuite utmanar med framgång våra globala branschkollegor.

För mer information om Zuite Business Consulting, besök www.zbc.se