Pearls for Girls får nya ägare

Det nybildade bolaget PFG Group AB förvärvar PFG of Sweden AB.

Grundarna till Pearls for Girls, Göran Möller och Ulrika Fosshagen, säljer majoriteten av bolaget till PFG Group AB. Huvudägare i PFG Group är Patrik Tillman, Magnus Rylander, Patrik Söderström och Rutger Arnhult. Göran Möller och Ulrika Fosshagen blir efter försäljningen två av huvudägarna i PFG Group AB.

”Vi är mycket glada över att vi fått nya delägare med bred relevant erfarenhet och kompetens som kan fortsätta och förstärka den framgångsrika resa vi påbörjat med Pearls for Girls,” säger Ulrika Fosshagen.

Magnus Rylander är utsedd till verkställande direktör för PFG Group AB. Han har bland annat tidigare varit VD för adidas Norden och kommer närmast från en tjänst som CFO för Indiska. Göran Möller, tidigare VD i bolaget, kommer att ingå i styrelsen medan Ulrika Fosshagen fortsätter sitt arbete som designchef för Pearls for Girls.

”Det ska bli mycket spännande att få möjlighet att fortsätta att bygga Pearls for Girls framgångsrika affärsmodell. Potentialen är mycket stor för ökad närvaro i såväl Sverige som på övriga existerande och nya marknader,” säger Magnus Rylander, ny VD i Pearls for Girls

Ulrika Fosshagen, designchef och delägare, tel. 070-6177929

Magnus Rylander, verkställande direktör, tel. 0730-964888

Pearls for Girls är ett företag med verksamhet inom design, tillverkning och försäljning av bijouterier. Kunderna återfinns i detaljhandeln primärt i Sverige men även i Norge, Finland, Irland och Tyskland. 2008 vann företaget titeln “Årets företagare” vilket är ett pris som delas ut av Företagarna. Pearls for Girls omsatte 25 MSEK 2010 och har 8 stycken anställda med huvudkontor i Eskilstuna. Ytterligare information på www.pearlsforgirls.se