Pele Security AB tar över Väsby Lås & Alarm AB

Report this content

Pele Security AB förvärvar samtliga aktier i Väsby Lås & Alarm AB och bildar ett av Stockholms största och mest kompletta säkerhetsföretag.

Väsby Lås & Alarm AB grundades 1968 och är ett auktoriserat låssmedsföretag och certifierat säkerhetsföretag. Med lång historia och stor erfarenhet är man ett av Stockholms och Mälardalens ledande företag inom lås och säkerhetsprodukter med kunder inom det offentliga samt företag och privatpersoner. Omsättningen 2009 var 18,5 miljoner och 11 anställda.

Pele är ett mycket välrenommerat, ekonomiskt starkt och framgångsrikt företag tack vare duktiga, trogna, lojala, medarbetare med gott affärsmannaskap och nöjda kunder. Det har gjort att företaget funnits i över 20 år nu och är idag Stockholms snabbast växande säkerhetsföretag med en omsättning 2009 på 69 miljoner och 65 anställda som arbetar nationellt.

- Genom köpet av Väsby Lås & Alarm AB möter Pele marknadens allt större krav på säkerhetsföretag om att ha det mesta inom säkerhet under samma tak, säger Tony Fahlström, VD Pele Security AB. Nu kan vi möta alla behov inom säkerhet, allt från att ta fram nycklar till privatpersoner till att säkra flygplatser inklusive colocation och brandskyddsdokumentation.

Pele som är certifierade enligt ISO 9001:2008 och 14001:2004, innehar trippel A-rating, SBSC certifikat i larmklass 3, brandlarm, CCTV får nu genom förvärvet SLR:s låsauktorisation. Hela verksamheten kommer dessutom att samlas på samma ställe, Bergkällavägen 34 (Bredden), Sollentuna, som är Peles nuvarande adress.

- Mot bakgrund av utvecklingen mot mer kompletta säkerhetsföretag, möter vi också framtiden med denna sammanslagning. Ett gemensamt företag med ett komplett erbjudande står starkare än två lönsamma företag som arbetar var för sig inom olika nischer.

All personal från Väsby Lås & Alarm AB kommer att vara kvar.

- Den kompetens och erfarenhet som Väsby Lås & Alarm består av sitter i medarbetarna, säger Tony Fahlström. Det är två företag med olika inriktningar som fusioneras där varje medarbetare har sin roll även i den gemensamma organisationen. Och den handlar just om att skapa framtidens säkerhetsföretag.

Tony Fahlström, VD
e-post: tony.fahlstrom@pele.se

Pele Security AB projekterar, installerar och underhåller brandlarm och säkerhetssystem i Storstockholm. Företaget har funnits i över 20 år och är certifierad anläggarfirma av inbrotts- och brandlarm samt certifierat enligt ISO 9001 och 14001. Idag har företaget 65 anställda och sköter cirka 3600 säkerhetsanläggningar.

Taggar: