Kolmårdens djupark väljer Pema som partner för rekrytering och bemanning

Pema och Kolmårdens djurpark har tecknat ett samarbetsavtal rörande samarbete inom rekrytering- och bemanningstjänster. Destination Kolmården är idag Nordens största djurpark som även inkluderar åkattraktioner, Bamses värld och det fantastiska Vildmarkshotellet. Kolmården har tydliga mål att utveckla sin verksamhet och skapa starka upplevelser för alla åldrar. Pema och Kolmården inleder samarbete för att säkerställa att Kolmården uppnår tillväxt och lönsamhetsmål genom en flexibel och skräddarsydd rekrytering- och bemanningslösning.

-       Kolmården som ingår i Parks and Resorts Scandinavia AB, arbetar själva sedan länge med en väldigt proffsig rekryteringsmodell för sina fast- och säsongsanställda medarbetare. Att vi på Pema kan komplettera Kolmården, i något de själva är väldigt duktiga på, ser vi som ett bra erkännande för vår egen leveranskvalitet samt förmåga som partner att vara kreativ och innovativ för att alltid skapa kundunika lösningar, säger VD Michael Gozzi

-       Pema har under många år visat att de är ett företag som gillar att både hjälpa och utmana sina kunder
att utveckla sin affär, men även hitta modeller som hjälper oss att effektivisera och arbeta smartare inom personalförsörjningsområdet. Vi ser mycket fram emot att samarbeta med Pema, säger VD Mats Olsson.

Michael Gozzi, VD Pema Sweden                                                        Tel: 076 - 546 10 49

Mats Olsson, VD Kolmården                                                                 Tel: 070 - 020 13 68

Pema Sweden AB bedriver bemannings- och rekryteringsverksamhet via dotterbolaget Pema People AB inom främst verkstad, industri, lager & logistik, bygg & anläggning samt kontor. Koncernen erbjuder även tjänster inom fastighetsservice, arenadrift och utemiljöer via dotterbolaget Pema Partner AB.
Pema Sweden AB är en auktoriserad bemanningskoncern som ägs av Varenne och Magnus Andersson. Magnus grundade bolaget 1997 tillsammans med Pär Eriksson. www.pemasweden.se

Varenne är ett investmentbolag som investerar i nordiska tillväxtbolag och fastigheter. Affärsidén är att skapa långsiktigt god avkastning till aktieägarna genom att investera i nordiska entreprenörsbolag och vara en aktiv ägare som skapar mervärde genom erfarenheter, kunskap och nätverk. www.varenne.se