• Pema People/

PostNord och Pema tecknar strategiskt treårsavtal inom bemanningsentreprenad för drift av Stadiums centrallager i Norrköping

Pema Sweden och PostNord har tecknat ett strategiskt avtal om bemanningsentreprenad för drift av Stadiums centrallager i Norrköping. Avtalet är resultatet av den avsiktsförklaring som parterna tecknade tidigare i år och det nya avtalet löper under tre år med möjlighet till förlängning. Avtalet är värt ca 300 miljoner kronor under avtalsperioden.

Detta nya trepartssamarbete mellan PostNord, Stadium och Pema, har som mål att stödja Stadiums tillväxt och expansion i Norden och vidare ut i Europa.

• Stadium och Postnord är båda framgångsrika företag och vi är glada och stolta över förtroendet som de visar Pema med detta avtal. Samarbetet ger oss möjligheten att utveckla vår verksamhet då samarbetsformen är en ny typ av affärsmodell med bemanningsentreprenad och gemensam affärsutveckling som bottenplatta, säger VD Michael Gozzi.

Avtalet börjar gälla från den 1 februari 2015 och är en del av Pemas nya strategi att vidareutveckla sin affärsmodell och bygga värdeskapande partnerskap som fokuserar på både ökade intäkter och förbättrad effektivitet för Pemas kunder. Det nya avtalet ligger även väl i linje med Pemas övergripande tillväxtmål som är målsatta både finansiellt som geografiskt.

• Avtalet är strategiskt viktigt för Pema som har en vision att inom ett antal år vara ett nordiskt bemanningsföretag med branschens nöjdaste kunder och konsulter. Med ett avtal av denna rang får vi en bra grund att växa vidare, säger vice VD Martin am Zoll.

Det nya avtalet sträcker sig fram till 2018-01-31 med möjlighet till förlängning.

Michael Gozzi, VD Pema Sweden Tel:    076 – 546 10 49

Pema Sweden bedriver bemannings- och rekryteringsverksamhet inom framförallt verkstad, industri, lager & logistik, bygg och anläggning och kontor. Därutöver erbjuder bolaget tjänster inom fastighetsservice, arenadrift och utemiljöer. Pema Sweden är en auktoriserad bemanningskoncern som grundades 1997 av Pär Eriksson och Magnus Andersson. www.pemapeople.se

Varenne är ett investmentbolag som investerar i nordiska tillväxtbolag. Affärsidén är att skapa långsiktigt god avkastning till aktieägarna genom att investera i nordiska entreprenörsbolag och vara en aktiv ägare som skapar mervärde genom erfarenheter, kunskap och nätverk. www.varenne.se