Varenne ökar sitt ägande i Pema Sweden

Varenne fördjupar sitt engagemang i Pema Sweden och samarbetet med en av bolagets grundare. I och med affären blir Varenne majoritetsägare i Pema Sweden.

Pema Sweden har som affärsidé att leverera kundanpassade lösningsorienterade tjänster inom bemanning, entreprenad, utbildning, rekrytering, omställning och fastighetsskötsel. Varenne gick 2011 in som delägare i Pema Sweden då bolagets omsättning uppgick till ca 170 Mkr. Bolaget har sedan dess vuxit kraftigt från att vara en regional aktör, till att bli ett nationellt företag som finns på tio orter. Årsomsättningen är närmare 500 Mkr och bolaget har ca 1 200 st anställda. Idag är Pema Sweden ett ledande bemanningsföretag inom industri- och logistiktjänster i Sverige med flera välkända kunder, såsom exempelvis Postnord, Stadium, Stena Metall, Eberspächer och Kuehne Nagel.

-       Pema är en snabbväxande aktör inom bemanningsbranschen som passar väl in i Varennes långsiktiga investeringsstrategi. Vi ser fram emot att tillsammans med ledningen i Pema fortsätta utveckla och fullfölja företagets expansionsplaner med god lönsamhet, säger Andreas Bladh, VD, Varenne.

Andreas Bladh, VD, Varenne                                                            Tel: 070-333 92 54                        E-mail: andreas@varenne.se

Jonas Bertilsson, Investeringsansvarig, Varenne                             Tel: 073-939 76 36                        E-mail: jonas@varenne.se

Pema Sweden bedriver bemannings- och rekryteringsverksamhet inom framförallt verkstad, industri, lager & logistik, bygg och anläggning och kontor. Därutöver erbjuder bolaget tjänster inom fastighetsservice, arenadrift och utemiljöer. Pema Sweden är en auktoriserad bemanningskoncern som grundades 1997 av Pär Eriksson och Magnus Andersson. Investeringsbolaget Varenne äger Pema Sweden tillsammans med Magnus Andersson. www.pemapeople.se

Varenne är ett investeringsbolag som investerar i nordiska tillväxtbolag. Affärsidén är att skapa långsiktigt god avkastning till aktieägarna genom att investera i nordiska entreprenörsledda tillväxtbolag och vara en aktiv ägare som skapar mervärde genom erfarenheter, kunskap och nätverk. www.varenne.se