Melker Andersson etablerar nytt restaurangkoncept i Mästerhuset

Report this content

Pembroke Real Estate har skrivit avtal med Grupp F12 i Mästerhuset på Mäster Samuelsgatan i Stockholm.

STOCKHOLM, 3 september 2014 Under hösten 2015 kommer Grupp F12 öppna en unik verksamhet i Pembrokeägda Mästerhuset som är under uppförande på Mäster Samuelsgatan i Stockholm.

Grupp F12 kommer under 2015 att öppna ett helt nytt restaurangkoncept om 1 000 kvm i Mästerhuset som totalt kommer att innehålla 30 500 kvm moderna kontorslokaler och restaurang.

Det nya konceptet från Grupp F12 kommer att karaktäriseras av en ”good life”-profil. Konceptet kommer att innehålla restaurang, bar och en saluhallsdel profilerad mot naturliga och lokalproducerade råvaror, med både välkända varumärken och egenproducerade fabrikat.

“Med Mästerhuset skapas en ny destination i Stockholm city. Konceptet från Grupp F12 är nytt och spännande och kommer att gynna våra kontorshyresgäster samt komplettera utbudet i närområdet, vilket kommer att ge ytterligare energi till gatumiljön och bidra till den pågående förnyelsen av Mäster Samuelsgatan”, säger Erik Gustafson, chef för Pembrokes Stockholmskontor.

Mästerhuset är beläget i hjärtat av Stockholm city och har ett unikt läge mittemellan NK, PK-huset, Passagen och Mood Stockholm. Fler än 2 000 personer kommer att arbeta i den nyuppförda byggnaden. Som en del av utvecklingen planeras nya förbindelser genom PK-huset och en omarbetad gatumiljö som kommer att koppla samman shoppingstråken på Hamngatan och Mäster Samuelsgatan.

”Pembrokes långsiktighet och internationella erfarenhet ger en intressant kvalitet till utvecklingen av Stockholm city. Med Mästerhuset skapas en kontorsbyggnad med hög internationell standard. Melker Anderssons och Danyel Couets nya etablering är i framkant och kommer att ge huset ytterligare en unik kvalitet”, säger Håkan Pehrsson, VD för The Retail Headquarters.

The Retail Headquarters AB har agerat som kommersiell projektledare och Cederquist legal rådgivare åt Pembroke i samband med tecknandet av detta hyresavtal.

”Det känns fantastiskt roligt och samtidigt spännande att vara med och skapa en helt ny restaurangupplevelse i Stockholm, helt ensam i sitt slag. Vi är glada att ha The Retail Headquarters och Pembroke som samarbetspartners i detta projekt”, säger Melker Andersson.

Om Pembroke Real Estate

Pembroke Real Estate är en internationell fastighetsrådgivare som förvärvar, förvaltar och utvecklar fastigheter för kontor, bostäder och mixed use i attraktiva lägen. Pembroke är en Private Equity Investor som arbetar för FMR LLC (Fidelity Investments) och FIL Limited med ett långsiktigt fokus, vilket skapar förstklassiga kvalitéer och möjligheter inom fastighetsområdet.

Bolaget förvaltar för närvarande ungefär 580 000 kvadratmeter i Europa, Nordamerika, Asien och Australien och har kontor i Boston, London, Stockholm, Sydney och Tokyo. Det finns en stolthet som präglar Pembrokes verksamhet vilket även syns på fastigheterna samt i bolagets stora miljöengagemang (över 70 procent av fastigheterna i Pembrokes portfölj är eller är på väg att bli miljöcertifierade), samtidigt som bolaget levererar tjänster av högsta kvalitet.

För mer information, besök bolagets hemsida: www.pembrokere.com.

Bifogat detta pressmeddelande:

• En datorgenererad illustration som visar vyn över Mästerhuset från nordväst
  • Foto av Erik Gustafson, chef för Pembrokes Stockholmskontor

För mer information kontakta:

Pembroke Real Estate – Peter Sellgren, 0735-225249, peter.sellgren@kreab.com
The Retail Headquarters – Håkan Pehrsson, 0706-393 000, hakan.pehrsson@therhq.com
Grupp F12 – Sara Fredriksson, 08-505 244 84,
sara.fredriksson@gruppf12.com