Johan Burtus utsedd till ny VD

Johan Burtus, nyutnämnd VD för PEN Concept Group, tillträder formellt den 18 maj 2017. Han ersätter Annica Lind Nordberg som varit VD för koncernen sedan 2013. Johan har lång erfarenhet av att leda förändring i internationell miljö, inte minst från Kina där han varit verksam i över ett decennium. Han tillför främst erfarenheter och kunskaper inom affärsutveckling, effektivisering, ledarskap och kommunikation. Johan har senast drivit egen konsultrörelse och dessförinnan haft flera ledande positioner inom stora internationella företag.

"Det är med stor entusiasm jag tar mig an uppdraget att vidareutveckla PEN-koncernen. Här finns en kompetent och driven personal, ett starkt varumärke och en stolt historia med framgångsrika kundprojekt. Vi står samtidigt, liksom många andra, inför nya utmaningar med en omvärld i snabb förändring med nya trender och behov som kräver att vi är flexibla, fokuserade och snabba i vårt agerande. Jag ser väldigt mycket fram emot att, i tätt samarbete med vår personal, fortsätta utveckla och leverera lösningar som tillför mesta möjliga affärsnytta och attraktionskraft för befintliga och nya kunder."

Johan Burtus, CEO

PEN Concept Group är en komplett leverantör av inredningar för butiker, mässmontrar, event, restauranger och showrooms. Gruppen är uppbyggd med alla resurser för att kunna erbjuda kunderna inredningar såväl från ett standardprogram som tillverkas i stora volymer till speciallösningar som tillverkas utifrån kundens behov. Verksamheten bedrivs i de båda svenska dotterbolagen Pen Interiör i Jönköping, PEN Shop Concept i Lerum och Goods Sweden AB i Växjö. Dessutom sker tillverkning av lagerhyllor och affärsinredningar i det kinesiska dotterbolaget Oboya Shop Concept Qingdao Ltd.