PEN Concept Group: PEN Concept Group AB har förvärvat Goods Sweden AB

PEN Concept Group AB har idag förvärvat 100% av aktierna i Goods Sweden AB. Förvärvet är en viktig del i bolagets inriktning att utvecklas inom inredning både i Sverige men även på nya marknader.

Goods har huvudkontor i Växjö och har även ett Showroom på Birger Jarlsgatan i Stockholm. Bolaget arbetar framförallt mot restaurang och har ett komplett utbud av framförallt möbler, men även maskiner och annan utrustning för restaurang.  Omsättningen 2015 låg på 32,9msek och det är 8 anställda i bolaget där flera också har erfarenhet från att arbeta i restaurangmiljö. Bolaget etablerades 1994.  Genom förvärvet tar bolaget över samtliga rättigheter och avtal. Köpeskillingen uppgår till 1 krona , grundaren och delägaren Örjan Svensson blir anställd via moderbolaget. Bolaget kommer att fortsatt drivas från Växjö.

Förvärvet är av strategisk karaktär för att kunna vidareutveckla och stärka bolaget inom inredning både i Skandinavien och Kina.
- Härligt att detta nu är i hamn och vi kan förverkliga de planer vi har med förvärvet. Detta är en viktig pusselbit i vår inriktning att kunna erbjuda våra kunder en helhet inom inredning och vi har därför påbörjat arbetat med etablering i Kina.
Vi ser nu att vi kan expandera både i Skandinavien och på den kinesiska marknaden inom inredning. Nya affärsområden kopplat till inredning öppnar också upp sig, där vi ser stora möjligheter att skapa tillväxt. Dessutom skapas en hel del synergier mellan våra verksamheter, säger VD Annica Lind Nordberg

E-post: annica.nordberg@pen.se

Denna information är sådan information som PEN Concept Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 13 februari 2017.

PEN Concept Group är en komplett leverantör av inredningar för butiker, mässmontrar, event, restauranger och showrooms. Gruppen är uppbyggd med alla resurser för att kunna erbjuda kunderna inredningar såväl från ett standardprogram som tillverkas i stora volymer till speciallösningar som tillverkas utifrån kundens behov. Verksamheten bedrivs i de båda svenska dotterbolagen Pen Interiör i Jönköping och PEN Shop Concept i Lerum. Dessutom sker tillverkning av lagerhyllor och affärsinredningar i det kinesiska dotterbolaget Oboya Shop Concept Qingdao Ltd.