• PEN Concept/

PEN Concept Group ingår avtal med elektronikföretaget Haier och lanserar ett nytt koncept i Norden.

PEN Concept Group har tecknats avtal med Haier Industries http://www.haier.net/en/

Haier är en världsomspännande koncern för elektronikprodukter som omsätter över 200 miljarder per år.

Sedan ett par år har Haier även har en division inom inredning som redan omsätter ca 20 miljarder per år. Denna division knyter samman inredning och modern intelligent teknik i hemmet. Målsättning är att bli nummer ett på i första hand den inhemska marknaden inom intelligent inredning*. För den inhemska marknaden i Kina inom inredning uppskattas marknaden vara värd många miljarder.

-          Det är med stor entusiasm och glädje som jag idag kan berätta att vi signerat ett exklusivt distributörsavtal för nordiska marknaden med Haier. säger Robert Wu, styrelseordförande i PEN Concept Group.

Med PEN’s kunskap om Skandinavisk inredning, möbler och design lanserar vi det intelligenta rummet i Norden. Styrning, övervakning och bekvämlighet i enkla förpackningar.*

Lösningar som fungerar på kontoret, restaurangen och i hemmet. Skandinavisk design, enkelhet och lättillgängligt är ledord.

Förutom detta tar PEN fram ett sortiment för inredning som Haier lanserar på den inhemska marknaden tillsammans med sina lösningar för intelligent inredning*.

PEN kommer inom kort att bl a bygga upp Showrooms på utvalda platser i Norden för att kunna demonstrera och lansera konceptet.
Vi ser en stor potential i detta affärsområde och ser att på några års sikt det kommer att påverka bolaget i en mycket positiv inriktning både i omsättning och resultat.

* Intelligent inredning är ett uttryck för det som även kallas Smarta hem eller Internet of things, en styrning och övervakning av all din elektronik samlad i t ex en telefonapp eller styrbox.
Där kan du enkelt både styra och övervaka bl a lufttemperatur, belysning, larm och ljudanläggningar. Styrningen kan vara röststyrd, touchpaneler eller koder.
Möjligheterna med tekniken är idag stora och utvecklingen går oerhört fort.

E-post: annica.nordberg@pen.se

Denna information är sådan information som PEN Concept Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 februari 2017.

PEN Concept Group är en komplett leverantör av inredningar för butiker, mässmontrar, event, restauranger och showrooms. Gruppen är uppbyggd med alla resurser för att kunna erbjuda kunderna inredningar såväl från ett standardprogram som tillverkas i stora volymer till speciallösningar som tillverkas utifrån kundens behov. Verksamheten bedrivs i de båda svenska dotterbolagen Pen Interiör i Jönköping, Goods Sweden i Växjö och PEN Shop Concept i Lerum. Dessutom sker tillverkning av lagerhyllor och affärsinredningar i det kinesiska dotterbolaget Oboya Shop Concept Qingdao Ltd.