PEN levererar butiksutrustning till Netto

PEN Concept Group AB har mottagit en order från Netto International i Danmark om leverans av butiksinredningsprodukter. Leveransen, som koordineras av dotterbolaget i Qingdao, Kina, inleds i mitten av juli 2017. Ordervärde uppgår till 540 kUSD och är en del av ett kontrakt vars totalvärde är ca. 1 MUSD.

Johan Burtus, VD för PEN Concept Group AB, förklarar:

”Vi är gläds mycket över den här ordern från Netto och fortsätter därmed vårt nära samarbete i ett väldigt konkurrensutsatt affärssegment.”

För frågor om affären, vänligen kontakta:

Johan Burtus, VD, PEN Concept Group AB

E-post: johan.burtus@pen.se

Telefon: 0738-000 460

Denna information är insiderinformation som PEN Concept Group AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 26/6-2017.

PEN Concept Group är en komplett leverantör av inredningar för butiker, mässmontrar, event, restauranger och showrooms. Gruppen är uppbyggd med alla resurser för att kunna erbjuda kunderna inredningar såväl från ett standardprogram som tillverkas i stora volymer till speciallösningar som tillverkas utifrån kundens behov. Verksamheten bedrivs i de båda svenska dotterbolagen Pen Interiör AB i Jönköping, PEN Shop Concept AB i Lerum och Goods Sweden AB i Växjö. Dessutom sker tillverkning av lagerhyllor och affärsinredningar i det kinesiska dotterbolaget Oboya Shop Concept Qingdao Ltd.

Om Netto
Detaljhandelsföretaget Netto öppnade sin första butik i Danmark 1981 och har sedan dess gått igenom en kraftfull expansion. Idag ägs kedjan av Dansk Supermarked A/S (Dansk Supermarked Group) där Netto tillsammans med andra kedjor utgör Danmarks näst största detajlhandelsverksamhet, som är helt danskägd.
Förutom Danmark finns Netto också etablerat i Polen, Tyskland och Sverige.

Taggar: