PEN levererar köksutrustning till Valhall Park Hotell

PEN Concept Group AB har genom dotterbolaget GOODS Sweden AB tecknat avtal med Valhall Park Hotell kring en större renovering av hotellets kök. Åtagandet för GOODS Sweden omfattar leverans och installation av köksutrustning. Totalt ordervärde uppgår till ca 1,1 MSEK.

Jonas Mareniusson, Ägare/Hotellchef, Valhall Park Hotell
E-post: jm@valhallparkhotell.se

Denna information är insiderinformation som PEN Concept Group AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 24/11-2017.

PEN Concept Group är en komplett leverantör av inredningar för butiker, mässmontrar, event, restauranger och showrooms. Gruppen är uppbyggd med alla resurser för att kunna erbjuda kunderna inredningar såväl från ett standardprogram som tillverkas i stora volymer till speciallösningar som tillverkas utifrån kundens behov. Verksamheten bedrivs i de båda svenska dotterbolagen PEN Interiör AB i Jönköping, PEN Shop Concept AB i Lerum och GOODS Sweden AB i Växjö. Dessutom sker tillverkning av lagerhyllor och affärsinredningar i det kinesiska dotterbolaget Oboya Shop Concept Qingdao Ltd.

Kort om Valhall Park Hotell
Valhall Park Hotell bedriver hotell-, restaurang- och konferensverksamhet i Ängelholm. Hotellet har totalt 70 rum, 8 konferenslokaler, 24 grupprum och två restauranger. Projektering pågår för olika byggnationer för att ytterligare utveckla hotellverksamheten. Under vintern 2017/2018 byggs ett nytt restaurangkök i hotelldelen för att kunna utveckla restaurangverksamheten. Ett antal hotellrum byggs om, renovering görs av bar, lounge och restauranglokal. Vidare kommer också två separata hotellfastigheter att byggas ihop.

I parkområdet Valhall Park finns idag hotell-, restaurang- och konferensverksamhet, café, äppelmusteri, gym & träningsmöjligheter, restaurangskola, campus, flygmuseum och ett 80-tal verksamma företag, däribland biltillverkaren Koenigsegg. Valhall Park ägs och förvaltas av Peab Park.