PEN renoverar och levererar restaurangutrustning till Sundsgården

PEN Concept Group AB har ingått avtal med Sundsgårdens Folkhögskola kring renovering och produktleveranser till skolans elevmatsal. Matsalen har kapacitet för ca 150 sittplatser. I PEN’s åtagande ingår interiördesign, leverans av möbler och belysning samt installation av golv. I projektet har koncernens två dotterbolag PEN Interiör AB samt Goods Sweden AB samverkat. Totalt ordervärde uppgår till ca 900 kSEK.

Johan Burtus, VD för PEN Concept Group AB, förklarar:

”Den här affären är ännu ett bra exempel på hur vi kunnat dra nytta av vår breda kompetens inom såväl design och projektledning som försäljning och produktleverans samt montage på plats. Resurser från dotterbolagen PEN Interiör AB och Goods Sweden AB har samspelat i den här affären.”

Denna information är insiderinformation som PEN Concept Group AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 3/7-2017.

PEN Concept Group är en komplett leverantör av inredningar för butiker, mässmontrar, event, restauranger och showrooms. Gruppen är uppbyggd med alla resurser för att kunna erbjuda kunderna inredningar såväl från ett standardprogram som tillverkas i stora volymer till speciallösningar som tillverkas utifrån kundens behov. Verksamheten bedrivs i de båda svenska dotterbolagen Pen Interiör AB i Jönköping, PEN Shop Concept AB i Lerum och Goods Sweden AB i Växjö. Dessutom sker tillverkning av lagerhyllor och affärsinredningar i det kinesiska dotterbolaget Oboya Shop Concept Qingdao Ltd.

Kort om Sundsgårdens Folkhögskola
Sundsgårdens Folkhögskola, grundat 1938, är en av Sveriges största folkhögskolor, där även konferens- och evenemangsverksamhet bedrivs. Sundsgården är belägen söder om Helsingborg, i närheten av Råå fiskeläge.