SEB och Pengar i Sverige AB tecknar avtal om kontanthantering

Report this content

SEB och Pengar i Sverige AB tecknar avtal om kontanthantering SEB och Pengar i Sverige har tecknat ett långsiktigt avtal avseende SEBs kontanthantering. Avtalet innebär att SEBs uppräkningscentraler i Stockholm, Göteborg och Malmö övertas av Pengar i Sverige. Pengar i Sverige sköter den dagliga uppräkningen av bankkontorens dagskassor från SEB på de tre orterna. "Detta är ett led i SEBs strategi att effektivisera kontanthanteringen och renodla vår verksamhet", säger Ulf Peterson, ansvarig för uppräkningscentralerna i SEB. "Affären är ett steg i vår expansion. Med detta upplägg erbjuder vi SEB en rörlig kostnad i stället för en fast. Genom nära samarbete med våra kunder eftersträvar vi att kontinuerligt sänka deras totalkostnad för kontanthanteringen", kommenterar Gunnar Malm, VD i Pengar i Sverige AB. Läs mer om Pengar i Sverige på www.pengarisverige.se För ytterligare information kontakta VD Gunnar Malm, tel 070-594 21 26 eller marknadschef Jan-Erik Lindgren, tel 0708-353639. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/05/20000605BIT00720/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/05/20000605BIT00720/bit0002.pdf