Inbjudan

Report this content

INBJUDAN * Kommer Sverige att kunna klara äldrevården? * Skall staten ta över kostnaderna för äldreomsorgen? * Vad tror morgondagens pensionärer om sin ekonomi? * Hur klarar sig dagens pensionärer ekonomiskt? Pensionsforum bjuder härmed in till en utfrågning av företrädare för riksdagspartierna kring dessa frågor torsdagen den 25 april klockan 12.30-14.30 i Socialförsäkringsutskottets sessionssal, Riksgatan 2. Som utgångspunkt för seminariet presenteras en ny Sifo-undersökning om blivande och dagens pensionärers syn på arbetsliv, sin ekonomi och uppfattning om Sveriges förmåga att kunna försörja den stora gruppen äldre. Deltagare i seminariet från Pensionsforum är styrelseledamöterna Kjell- Olof Feldt, Tommy Möller, Joakim Palme, Magnus Henrekson och Gullan Lindblad. En lunchsmörgås serveras från 12.15 Välkommen Ann Lindgren Vd Pensionsforum Tacksam för anmälan senast måndagen den 22 april till 070- 583 50 28 eller e-mail ann.lindgren@pensionsforum.nu ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/11/20020411BIT00430/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/11/20020411BIT00430/wkr0002.pdf