Pensum förvärvar Försäkringsmäklarna Arne Nordlund AB

Report this content

Pensum förvärvar Försäkringsmäklarna Arne Nordlund AB Pensum, Erik Penser Försäkring & Finansrådgivning AB har förvärvat Försäkringsmäklarna Arne Nordlund AB. Genom förvärvet stärker Pensum sin roll som marknadsledande i Sverige avseende Sportförsäkringar. Arne Nordlund och övriga medarbetare kommer fortsatt att vara anställda inom Pensum. Försäkringsmäklarna Arne Nordlund AB är officiell försäkringsmäklare för Svenska Hockeyligan, vilket ger exklusiv rätt att försäkra samtliga ishockeyspelare i Elitserien. - Jag är glad att få möjligheten att bidra med mitt kunnande och mina kontakter och därigenom bli en del i den satsning som nu görs på svensk elitidrott genom Pensum Sportförsäkring, säger Arne Nordlund. Pensum lanserade tidigare i år produkten Pensum Sportförsäkring Golf i syfte att erbjuda svenska golfklubbar bättre och förmånligare försäkringar. Produkten har fått mycket positivt gensvar på marknaden och Pensum har redan slutit avtal med 60-talet golfklubbar. Pensum avser att under 2004 lansera ytterligare produkter och tjänster inom sportförsäkring. Pensum blev tidigare i år utsedd till Svenska Golfförbundets, SGFs officiella försäkringsmäklare. Samarbetsavtalet innebär att Pensum är SGFs partner och företrädare i försäkringsfrågor rörande verksamhet på golfklubbar, anslutna till Svenska Golfförbundet. - Vi välkomnar Arne Nordlund och övriga medarbetare till Pensum. Förvärvet är ett led i vår ambition att bli marknadsledande inom nischen sportförsäkringar. Arnes kontaktnät och kunder inom svensk idrott, speciellt inom ishockey och fotboll, kommer att generera stort värde till oss, säger Ola Lindgren, VD för Pensum. För ytterligare information: Ola Lindgren, VD, Pensum, tel. 08-41 00 65 00 alt. mobil: 0708-86 00 02 eller E-post: ola.lindgren@pensum.se Hemsida www.pensum.se Pensum, Erik Penser Försäkring & Finansrådgivning AB, är ett oberoende företag inom försäkring och finansrådgivning. Pensum erbjuder företag, dess medarbetare och privatpersoner ett komplett utbud av försäkrings- och finansrelaterade produkter och tjänster samt juridisk rådgivning. Pensum etablerades 2002 och är ett företag inom Yggdrasilkoncernen som ägs av Erik Penser ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/02/20040802BIT20380/wkr0001.pdf