Pensum rekryterar Tommy Nilsson och etablerar kontor i Växjö

Report this content

Pensum rekryterar Tommy Nilsson och etablerar kontor i Växjö Pensum, Erik Penser Försäkring & Finansrådgivning AB, har rekryterat Tommy Nilsson till tjänsten som Marknadschef för affärsområde Pensum Sport & Nöje med placering på det nyetablerade kontoret i Växjö. Tommy Nilsson ersätter Lars Tigerberg som övergått till tjänsten som Generalsekreterare för Svenska Gymnastikförbundet. Tommy Nilsson har sedan 90-talet varit en ledande aktör inom sport- och nöjesförsäkring i såväl Sverige som Europa. Tommy Nilsson kommer närmast från Euro Accident som han grundat och drivit sedan 1995. Pensum förvärvade tidigare i år Försäkringsmäklare Arne Nordlund AB vilket gör Pensum störst på försäkring inom ishockey. Sedan tidigare är Pensum officiell försäkringsmäklare för Svenska Golfförbundet, Svenska PGA och Svenska Basketbollförbundet. - Vi välkomnar Tommy Nilsson till Pensum. Tommy besitter stor kompetens och har ett stort nätverk inom sport- och nöjesförsäkring. Han är en välkommen förstärkning till vårt affärsområde Pensum Sport & Nöje, säger Ola Lindgren, VD för Pensum. - Jag ser fram emot att ingå i Pensum som är ledande i Sverige inom sportförsäkring. Pensums sätt att arbeta utifrån en helhetssyn tilltalar mig, säger Tommy Nilsson, nytillträdd Marknadschef inom Pensum Sport & Nöje. För ytterligare information: Ola Lindgren, VD, Pensum, tel. 08-41 00 65 00 alt. mobil: 0708-86 00 02 eller E-post: ola.lindgren@pensum.se Besök även www.pensum.se Pensum, Erik Penser Försäkring & Finansrådgivning AB, är ett oberoende företag inom försäkring och finansrådgivning. Pensum erbjuder företag, dess medarbetare och privatpersoner ett komplett utbud av försäkrings- och finansrelaterade produkter och tjänster samt juridisk rådgivning. Pensum etablerades 2002 och är ett företag inom Yggdrasilkoncernen som ägs av Erik Penser. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/28/20041028BIT20130/wkr0001.pdf