PGA utser Pensum till officiell försäkringsmäklare

Report this content

PGA utser Pensum till officiell försäkringsmäklare PGA of Sweden, PGA, har utsett Pensum till sin officiella försäkringsmäklare. Samarbetsavtalet innebär att Pensum blir PGAs partner och företrädare i försäkringsfrågor rörande PGAs verksamhet och dess medlemmar. Avtalet innebär att Pensum skall utveckla attraktiva försäkringslösningar för golftränare och tävlingspelare anslutna till PGA. Avtalet innebär även att Pensum genom fullmakt kommer att företräda PGA då de skall teckna egna försäkringar. - Det är mycket stimulerande att vi blivit utnämnda till PGAs officiella försäkringsmäklare. Vi är sedan tidigare officiell försäkringsmäklare för Svenska Golfförbundet, SGF och har dessutom försäkrat ca 60 av landets golfklubbar. Vi ser fram emot att arbeta med och för PGA, säger Ola Lindgren, VD för Pensum. - Vi på PGA strävar efter att skapa lösningar som kommer våra medlemmar tillgodo både vad det gäller det praktiska och det ekonomiska. Målet är att vi genom detta samarbete skall få bättre försäkringsvillkor, högre servicegrad och lägre premier, säger Mikael Sorling, VD PGA of Sweden. För ytterligare information: Ola Lindgren, VD, Pensum, tel. 08-41 00 65 02 alt. mobil: 0708-86 00 02 eller E-post: ola.lindgren@pensum.se Mikael Sorling, VD, PGA of Sweden, tel. mobil: 0708-58 40 01 eller E-post: mikael.sorling Besök även www.pensum.se Pensum, Erik Penser Försäkring & Finansrådgivning AB, är ett oberoende företag inom försäkring och finansrådgivning. Pensum erbjuder företag, dess medarbetare och privatpersoner ett komplett utbud av försäkrings- och finansrelaterade produkter och tjänster samt juridisk rådgivning. Pensum etablerades 2002 och är ett företag inom Yggdrasilkoncernen som ägs av Erik Penser. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/10/20040810BIT20320/wkr0001.pdf