Ny marknadschef på PeopleSoft Nordic

Report this content

Ny marknadschef på PeopleSoft Nordic PeopleSoft, som går i bräschen för helt internetbaserade affärssystem med specifika tillämpningar inom HRMS och CRM, har nu anställt en marknadschef för det nordiska bolaget. Det är Karin Bergseth, som har arbetat i IT-branschen sedan 1970. Nu får hon ansvar för att marknadsföra PeopleSoft i Norden. Karin Bergseth kommer närmast från en tjänst som Marketing Communications Manager på Oracle. Innan dess har hon arbetat med kundstöd, marknadsföring och försäljning på bland annat IBM. I botten är hon ekonom och diplomutbildad från IHR. - Det är en dröm att få vara med på PeopleSoft nu när vi etablerar oss i Norden och har ett synnerligen intressant erbjudande till stora företag och organisationer som vill underlätta samarbetet mellan människor, säger Karin Bergseth. - Det innebär dramatiska fördelar för våra kunder som kan förbättra produktiviteten och reducera kostnaderna med hjälp av ett samverkande nätverk i realtid mellan kunder, leverantörer och medarbetare i den egna organisationen. Genom anpassade portaler för människor med olika befattningar blir Peoplesoft-systemen enkla att använda och kostnadseffektiva att äga, fortsätter hon. Just nu är hon mitt uppe i att arrangera lanseringsseminarier den 6 september i Stockholm, 4 september i Oslo och 5 september i Köpenhamn. Då presenteras PeopleSoft 8 CRM, nästa steg av höstens lansering av e- businessplattformen PeopleSoft 8. - Min viktigaste uppgift är att göra företaget känt inom områdena CRM (Customer Relationship Management) och HR (Human Resources). Jag vill också kommunicera fördelarna med våra internetanpassade applikationer, bland annat att de är förberedda för integration med såväl PeopleSofts som andra leverantörers lösningar. PeopleSoft är en ledande leverantör av e-businessapplikationer som gör det möjligt för företag att integrera sina kunder, leverantörer och medarbetare i sin verksamhet. PeopleSofts rena internetlösningar för bland annat inom områdena Human Resource Management Systems (HRMS), Customer Relationship Management (CRM), Supply Chain Management och e-procurement, bildar tillsammans branschens mest öppna och flexibla plattform för tredje generationens e-businesstillämpningar såsom ERM (Enterprise Relationship Management). PeopleSoft har över 8 000 anställda i hela världen. Mer än 4700 organisationer i 107 länder använder PeopleSofts e-businessprogram. För mer information: www.peoplesoft.com För vidare information, kontakta: Karin Bergseth, marknadschef PeopleSoft Nordic AB Tel: 08-509 144 24, e-post: karin_bergseth@peoplesoft.com Eva Gustin/Tove Westling, informationskonsulter Visible PR & Communications Nordic AB Tel: 08-661 12 78/85, e-post: eva.gustin@visible.se/tove.westling@visible.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/08/20010608BIT00700/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/08/20010608BIT00700/bit0002.pdf