Alternativa aktiemarknaden agerar finansiell rådgivare i samband med Rabbalshede Krafts företrädesemission.

Styrelsen för Rabbalshede Kraft AB (publ) har, med stöd av det bemyndigande som gavs vid årsstämman den 3 maj 2012, fattat beslut om en företrädesemission av B-aktier om totalt 113 MSEK. Syftet med emissionen är att säkerställa det fortsatta utvecklingsarbetet och värdetillväxten i projektportföljen samt att stärka Bolagets rörelsekapital.

Alternativa aktiemarknaden agerar finansiell rådgivare samt organiserar handeln i Teckningsrätter, via den egna marknadenplatsen, i samband med förevarande nyemission. Handel i Teckningsrätter kommer ske 11 – 15 juni. För mer information gällande handeln var vänlig kontakta Alternativa på 08-673 17 90.

Emissionens teckningstid är 11 – 25 juni. De som på avstämningsdagen den 7 juni 2012 är registrerade som aktieägare i Rabbalshede Krafts har rätt att erhålla Teckningsrätter i Företrädesemissionen. En (1) befintlig aktie av såväl aktieslag A som B berättigar till en (1) Teckningsrätt till B-aktier. Två (2) teckningsrätter ger rätt att teckna en (1) B-aktie.

Prospekt och anmälningssedlar finns tillgängligt på www.alternativa.se eller www.rabbalshedekraft.se.

Kontakt:

Thomas Linnard, VD Rabbalshede Kraft AB (publ): mobil 0706-100 120 eller e-post: thomas.linnard@rabbalshedekraft.se

Johan Mårtenzon, Alternativa aktiemarknaden (publ): mobil 0733-547 774 eller e-post: johan@alternativa.se

Om Alternativa

Alternativa står sedan 2003 under Finansinspektionens tillsyn och erbjuder handel i onoterade bolag och finansiell företagsrådgivning. För närvarande handlas ett drygt 30-tal bolag på marknadsplatsen samtidigt som Alternativas investerarnätverk består av drygt 5500 privata och institutionella placerare. Alternativa är även etablerade i Frankrike. För mer information se gärna www.alternativa.se

Om Rabbalshede Kraft

Rabbalshede Kraft AB (publ) är en snabbväxande aktör inom vindkraft med fyra vindparker i drift, en park under byggnation och runt 350 verk i upphandlings, ansöknings- och projekteringsfas. Rabbalshede Krafts övergripande mål är att skapa värdetillväxt för bolagets aktieägare genom att i egen regi, i samarbete med andra aktörer och genom avyttring bidra till driftsättningen av 250 verk till och med år 2015. För att långsiktigt säkerställa det kapitalbehov som den planerade utbyggnaden kräver är Bolaget förberett för en ansökan om notering på NASDAQ OMX Stockholm. Följ Bolagets utveckling på www.rabbalshedekraft.se