Alternativa hälsar A+ Science Holding AB välkommen

Bolagets aktie börjar handlas på Alternativas A-lista den 14 mars 2012.

A+ Science Holding AB (publ) är ett ägarbolag inom den internationella life science sektorn med fokus på tjänster inom klinisk forskning.

”Vi välkomnar A+ Science Holding och vi är mycket glada att bolaget valt oss för deras aktiehandel. Att A+ Science väljer Alternativa bekräftar intresset från noterade bolag som ser fördelar med vårt alternativ jämfört med traditionell daglig handel”, säger Carl Johan Högbom VD Alternativa aktiemarknaden.

"Genom listningen på Alternativa aktiemarknaden kommer vi kunna fokusera på den operativa verksamheten då den administrativa belastningen minskar samtidigt som vi sänker kostnaderna för vår aktiehandel. Sammantaget anser styrelsen att flytten till Alternativa är en viktig del i arbetet till att åter bli ett lönsamt bolag" säger Ulf Skough VD A+ Science Holding AB.

För kontakt:

Alternativa aktiemarknaden i Sverige AB (publ)                        A+ Science Holding AB

Carl Johan Högbom, VD                                                         Ulf Skough, VD

Tel: 08-673 17 90                                                                   031-703 18 50

e-post: carl@aternativa.se                                                        ulf.skough@a-plusscience.com