Alternativa hälsar aXimed AB välkommen

Bolagets aktie börjar handlas på Alternativa Listan den 14 mars 2012.

aXimed AB (publ) är ett moderbolag med bl a dotterbolaget aXichem AB. Verksamheten består främst av utveckling, produktion och försäljning av kosttillskott baserade på bioaktiva ingredienser från växt- och djurriket. aXimed äger produktionsbolaget Guizhou aXimed Health Food co Ltd, i Guiyang i Guizhou-provinsen och har där en egen fabrik.

”Vi välkomnar aXimed AB och vi är mycket glada att bolaget valt att ansluta sig till Alternativa Listan. Att ledningen som har erfarenheter från andra marknadsplatser ser fördelar med vårt alternativ jämfört med traditionell daglig handel ser vi som mycket glädjande”, säger Carl Johan Högbom VD Alternativa aktiemarknaden.

”Efter att ha utvärderat olika börser och marknadsplatser för handel med vår aktie är vi övertygande om att Alternativas modell passar oss bäst. Samtidigt som aktieägarna får en organiserad handel får vi en exponering mot den finansiella marknaden utan alla de administrativa krav som börsen och daglig handel ställer på företaget och vår organisation. Vi ser fram mot den öppenhet anslutningen innebär och välkomnar nya aktieägare till företaget”, säger Torsten Helsing VD aXimed AB.

För kontakt:

Alternativa aktiemarknaden i Sverige AB (publ)                        aXimed AB (publ)

Carl Johan Högbom, VD                                                         Torsten Helsing, VD

Tel: 08-673 17 90                                                                   Tel: 046-780 06 73

e-post: carl@aternativa.se                                                        torsten@aximed.no