Alternativa hälsar GRÖNKLITTSGRUPPEN AB välkommen

Alternativa aktiemarknaden inleder handel med aktien i Grönklittsgruppen AB (publ) den 13 april 2011

Grönklittsgruppen är ett av Sveriges snabbast växande turismföretag med verksamheter vid Orsa Grönklitt och Orsa Björnpark, Orsa Camping, Orsa Bowling, Sagolandet Tomteland, Enåns camping i Rättvik, Siljansbadets camping samt Tänndalens alpina skidområde. Koncernen har vuxit starkt och har ökat omsättningen de senaste 7 åren och har trots ännu ett rekord år för 2009/2010 en offensiv fortsatt tillväxtplan.

Alternativas VD Markus Muth kommenterar:

”Vi har samarbetat med Grönklittsgruppen sedan slutet av 2007, då bolaget genomförde en nyemission.  Vi är nu glada att kunna starta handel i bolagets aktie. Vi ser fram emot att erbjuda våra kunder en investeringsmöjlighet inom turism och välkomnar samtidigt alla befintliga aktieägare till en organiserad handel och förbättrad likviditet i Grönklittsgruppens aktie.”

Grönklittsgruppens VD Torbjörn Wallin kommenterar:

”Grönklittsgruppen påbörjade under 2005 resan mot en privatisering och med en målsättning att få in fler ägare i det då kommunalägda bolaget. Den första nyemissionen genomfördes i oktober 2005, och sedan dess har antalet ägare ökat till ca 350 efter den senaste nyemissionen som avslutades i maj 2010. Bolaget har nått den tillväxt vi angav som målsättning och vi vill nu skapa möjligheter att handla med våra aktier i en organiserad form. Samarbetet med Alternativa förenklar aktiehandel för våra befintliga ägare och bjuder in intresserade köpare utanför den nuvarande ägarkretsen.”

Grönklittsgruppens finansiella information har erhållit bedömningen Godkänd + (G+). Finansiell information från bolaget finns på www.gronklittsgruppen.se. För mer information om handeln samt kundregistrering se Alternativas hemsida: www.alternativa.se, eller skicka frågor via e-post: info@alternativa.se.

Alternativa aktiemarknaden i Sverige AB (publ)
Markus Muth, VD
Tel:  08-673 17 90

e-post: markus@alternativa.se

Grönklittsgruppen AB (publ)
Torbjörn Wallin, VD
Tel: 0706 - 49128
e-post: torbjorn.wallin@gronklittsgruppen.se

Om Alternativa:

Alternativa står sedan 2003 under Finansinspektionens tillsyn och erbjuder handel i onoterade bolag samt finansiell företagsrådgivning vid kapitalanskaffningar med mera. För närvarande handlas ett 30-tal bolag på marknadsplatsen och Alternativas investerarnätverk består av ca 5000 privata och institutionella placerare.  Alternativa är även etablerade i Frankrike.

För mer information se gärna www.alternativa.se.

Alternativa aktiemarknaden i Sverige AB (publ)
Grevgatan 39
SE - 114 53 Stockholm