Alternativa hälsar Ledstiernan AB välkommen

Alternativa inleder handel med aktien i Ledstiernan AB (publ) den 19 maj 2010

Ledstiernan AB (publ) är ett riskkapitalbolag med affärsidé att som aktiv ägare hjälpa tillväxtföretag att realisera sin potential i syfte att skapa maximal långsiktig värdetillväxt. Den sista dagen för handel med Ledstiernans aktie på NASDAQ OMX Stockholm var den 14 maj 2010 och Alternativa inleder handel med aktien i Ledstiernan den 19 maj 2010. Alternativas VD Markus Muth kommenterar: ”Med Ledstiernan får vi ytterligare ett bolag som liksom Ballingslöv International AB väljer att lämna en officiell notering för att handlas via Alternativa aktiemarknaden och därmed ge sina aktieägare en fortsatt möjlighet till handel i aktien.” Ledstiernan AB:s finansiella information har erhållit bedömningen Väl Godkänd (VG). Finansiell information från bolaget finns på www.ledstiernan.se under rubriken ”Investor Relations”. För mer information om handeln samt kundregistrering se Alternativas hemsida: www.alternativa.se, eller skicka frågor via e-post: info@alternativa.se.