Alternativa hälsar SenseAir AB välkommen tillbaka

Bolagets aktie börjar handlas på Alternativa Listan onsdagen den 16 januari 2013.

SenseAir utvecklar och producerar infraröda gassensorer med störst fokus på gasen koldioxid. SenseAir är världsledande och exporterar sina produkter över hela världen. Bolaget bildades 1993 och har idag omkring 100 kunder i 26 länder. Bolaget omsatte jan-sep 2012 drygt 90 MSEK med ett rörelseresultat på drygt 2,4 MSEK.

Vi har samarbetat med SenseAir sedan 2006 och vi är glada att ett så framgångsrikt bolag åter valt att handlas på Alternativa Listan. Detta beslut kommer ge SenseAirs aktieägare en ökad likviditet samt ökad exponering. Vi gratulerar även våra närmare 6000 övriga investerare till en förbättrad möjlighet att handla i en intressant aktie”, säger Carl Johan Högbom VD Alternativa aktiemarknaden.

”Vi är glada över att nu återigen kunna erbjuda en mer organiserad handel i vår aktie via Alternativa Listan - något som under året efterfrågats av våra aktieägare och övriga intressenter”, säger Christer Engnér VD SenseAir AB.

Alternativa aktiemarknaden i Sverige AB (publ)

Carl Johan Högbom, VD

SenseAir AB