Alternativa hälsar SRAB Shipping AB (publ) välkommen

Bolagets aktie börjar handlas på Alternativa Listan den 11 april 2012. SRAB Shipping AB (publ) är ett rederi som bedriver industriell sjöfart inom tank- och kemikaliesektorn. Bolagets huvudsakliga marknadsområde sträcker sig från norra Europa ner till Medelhavet.

”Vi välkomnar SRAB Shipping och vi är mycket glada att bolaget nu väljer oss för deras aktiehandel. Att SRAB listas Alternativa bekräftar intresset från noterade bolag som ser fördelar med vårt alternativ jämfört med traditionell daglig handel”, säger Carl Johan Högbom VD Alternativa aktiemarknaden.

”Mot bakgrund av den begränsade ägarspridningen och låga handelsvolymen av bolagets aktie har vi valt att lämna First North för att istället lista aktie på Alternativa Listan. För tillfället anser vi att Alternativas handelsmodell passar bolagets behov bättre. Detta är också ett led i kostnadsbesparingar som SRAB genomför för tillfället”, säger Rolf Hollmén VD SRAB Shipping.
För kontakt:

Alternativa aktiemarknaden i Sverige AB (publ)
Carl Johan Högbom, VD
e-post: carl@aternativa.se