Alternativa välkomnar MedCore AB (publ)

Alternativa aktiemarknaden inleder handel med aktier i MedCore AB (publ) den 8 oktober 2014

MedCore grundades år 2000 och har sedan dess byggt upp intressanta och innovativa produktportföljer inom fyra affärsområden: AN/IVA, diabetes, kirurgi och thorax. Produkterna är innovativa och ger marknaden kostnadseffektiva lösningar, skapa enklare och säkrare vård och förbättra situationen för patienten. Bolaget representerar idag runt 25 företag på den nordiska marknaden.

Som ett led i den översyn av kostnader som pågått i MedCore under den senaste tiden har beslut fattats om att lämna First North och i stället ansluta aktien till Alternativa aktiemarknaden. Aktiehandeln i MedCore har varit begränsad och styrelsen har bedömt att de kostnader som noteringen medfört inte kan motiveras.

Alternativas VD Kent Söderström kommenterar:

”Vi ser fram emot att välkomna ytterligare ett nytt bolag till Alternativa Listan och kunna erbjuda våra kunder en investeringsmöjlighet inom MedCores segment. Vi välkomnar samtidigt alla befintliga aktieägare till en mer anpassad handel och mer koncentrerad likviditet i bolagets aktie.”

MedCores VD Per Wallén kommenterar:

”Vi är mycket glada över att nu inleda ett samarbete med Alternativa aktiemarknaden vars modell är särskilt anpassad för små- och medelstora bolag och ger lägre kostnader, bättre förutsättningar till bra handel och större möjligheter för ledningen att fokusera på att utveckla bolaget. Detta är något som vi hoppas kunna gynna våra aktieägare och övriga intressenter.
MedCores finansiella information har erhållit bedömningen Mycket Väl Godkänd (MVG). Finansiell information från bolaget finns på www.medcore.se. För mer information om handeln samt kundregistrering se Alternativas hemsida: www.alternativa.se, eller skicka frågor via e-post: info@alternativa.se.

För kontakt:
Alternativa aktiemarknaden i Sverige AB (publ) Kent Söderström, VD Tel: 08-673 17 90 e-post: kent@alternativa.se

Medcore AB (publ) VD Per Wallén, Tel: 0733-10 92 37 e-post: per.wallen@medcore.se

Alternativa står sedan 2003 under Finansinspektionens tillsyn och erbjuder handel i onoterade bolag och finansiell företagsrådgivning. För närvarande handlas ett 30-tal bolag på marknadsplatsen samtidigt som Alternativas investerarnätverk består av drygt 6500 privata och institutionella placerare. Alternativa är även etablerade i Frankrike. För mer information se gärna www.alternativa.se