Nyemission i ATC Industrial Group Management AB

Scypho Comfort on Demand en nyckel till det uppkopplade hemmet

ATC Industrial Group Management AB genomför en nyemission 20 januari – 7 februari om totalt       25 000 aktier till teckningskursen 620 kr/aktie.

ATC Industrial Group Management AB är ett publikt bolag som sedan 2010 utvecklar Scypho, ett självlärande system för klimatstyrning som inte bara sparar energi, utan samtidigt förbättrar inomhusmiljön och komforten i byggnader.

Systemet är förberett för helt andra tjänster som brand- och inbrottslarm, styrning av funktioner i hemmet och kan också användas som plattform för ändamål som exempelvis hälsotjänster on-line. Denna breda funktionalitet benämns Scypho Connected Homes.

Med den nu lanserade tjänsten för intelligent klimatstyrning, benämnd Scypho Comfort on Demand, har tester visat att det går att spara upp till 30 % av uppvärmningskostnaderna i småhus och samtidigt erhålla bättre inomhusklimat utan att invånarna behöver ändra sina dagliga rutiner. Klimattjänsten kommer inledningsvis att erbjudas på den svenska marknaden.

Den marknad för uppkopplade hem som ATC befinner sig i rönte nyligen stor uppmärksamhet när Google förvärvade amerikanska Nest Labs. Företaget utvecklar och säljer ett system för klimatstyrning som har likheter med Scypho.

Erbjudandet riktas i första hand till institutionella investerare och i andra hand till allmänheten.

Erbjudandet i korthet

Nyemission (utan företrädesrätt)                  620 kr/aktie
Antal nyemitterade aktier                             25 000 aktier
Emissionsbelopp                                        15 500 0000 kronor
Minsta teckningspost                                   50 aktier
Teckningstid                                               20 januari – 7 februari
Värdering före emissionen                           79 050 000 kronor

Alternativa aktiemarknaden agerar finansiell rådgivare i samband med transaktionen, www.alternativa.se.

Fullständiga villkor och anvisningar och beskrivning av Bolaget och hur emissionslikviden är avsedd att användas finns att tillgå i memorandumet. Memorandumet kan laddas ned från www.scypho.se samt www.alternativa.se

För ytterligare information kontakta;

Trued Holmquist, VD, Tel: 070-601 21 02 e-post: trued.holmquist@atcindu.com

Lars O Grönstedt, ordförande Tel: 070-590 55 19, e-post: lars.gronstedt@fabius.se

Alternativa aktiemarknaden i Sverige AB
Carl Johan Högbom, VD, tel: 08-673 17 90 e-post:
carl@alternativa.se