Rasta Group byter handelsplats till Alternativa aktiemarknaden

Rasta Group AB grundades 1999 och har sitt säte i Göteborg och har ca 1400 aktieägare. Rasta äger och förvaltar vägkrogar och arenarestauranger. Rasta Group omsätter ca 600 Mkr med ett marknadsvärde på ca 220 Mkr och har varit listat på First North Premier sedan 2009.

Alternativas VD Kent Söderström kommenterar:

”Vi ser fram emot att välkomna ytterligare ett nytt bolag till Alternativa Listan och speciellt av Rasta Groups karaktär. Vi välkomnar samtidigt alla befintliga aktieägare till en mer anpassad handel och mer koncentrerad likviditet i bolagets aktie.”

Rastas VD Ulrik Svartborn kommenterar:

”De större ägarna angav tre skäl till byte av handelsplats: den låga handelsvolymen i aktien, att aktien inte kunnat användas som betalningsmedel vid förvärv samt de kostnader vi haft för den dagliga handeln på First North (certified advisor, krav på IFRS som redovisningsstandard och organisationskrav som detta sammantaget medför). Det ger besparingar som kommer alla långsiktiga aktieägare tillgodo.”

Rasta Groups finansiella information har erhållit bedömningen MVG. Finansiell information från bolaget finns på www.rastagroup.com. För mer information om handeln samt kundregistrering se Alternativas hemsida: www.alternativa.se, eller skicka frågor via e-post: info@alternativa.se.

För kontakt:

Alternativa aktiemarknaden i Sverige AB (publ)

Kent Söderström, VD

Tel:  08-673 17 90