Slitevind AB (publ) inleder företrädesemission om totalt 10,5 mkr

Vid extra bolagsstämma den 18 mars 2015 beslutades om en nyemission av aktier med företrädesrätt för befintliga aktieägare.

Slitevind AB är ett av Sveriges äldsta privata vindkraftsbolag med en historia tillbaka till 1992 och med det första verket på plats året därefter. Under de gångna 22 åren har en omfattande portfölj successivt byggts upp i Sverige, Norge och Finland. Bolaget har produktion i 14 vindparker varav 12 på Gotland, Öland och i Skåne samt två i södra Finland. Därutöver finns en projektportfölj i olika stadier från förprojektering fram till färdiga myndighetstillstånd eller tillstånd som kan komma under de närmaste åren.

Erbjudandet i korthet

De som på avstämningsdagen den 8 april 2015 var registrerad som aktieägare i Slitevind AB (publ) har rätt att erhålla Teckningsrätter i företrädesemissionen. En (1) befintlig aktie berättigar till en (1) Teckningsrätt. Fyra (4) Teckningsrätter ger rätt att teckna en (1) ny aktie. Handel med Teckningsrätter kommer ske på www.alternativa.se.

Bolaget har erhållit teckningsförbindelser om sammanlagt drygt 5,2 mkr vilket motsvarar 50 % av emissionslikviden. Ingen ersättning utgår för dessa förbindelser.

Teckningskurs 35 kr
Emissionsbelopp 10 500 000 kronor
Övertilldelningsoption 997 500 kr
Antal aktier före emission 1 200 000 aktier
Teckningstid 13 april - 8 maj 2015.
Handel med Teckningsrätter 13 april - 17 april
Offentliggörande av emissionsutfall 12 maj 2015.
Preliminär första handelsdag 20 maj

Ett Emissionsmemorandum med fullständiga villkor och anvisningar och beskrivning av Bolaget och hur emissionslikviden kan laddas ner från www.slitevind.se eller www.alternativa.se.

För ytterligare information kontakta;

Jonas Dahlström, VD, Tel: +46 (0) 702-28 44 04 E-mail: jonas@slitevind.se

Kent Söderström, VD Alternativa, Tel. +46 (0) 73 330 72 80 E-mail: kent @alternativa.se

Alternativa står sedan 2003 under Finansinspektionens tillsyn och erbjuder handel i onoterade bolag och finansiell företagsrådgivning. För närvarande handlas ett drygt 35-tal bolag på marknadsplatsen samtidigt som Alternativas investerarnätverk består av cirka 7000 privata och institutionella placerare. Alternativa är även etablerade i Frankrike. För mer information se gärna www.alternativa.se