FI skriver av ärende om multilateralt system i Pepins

Finansinspektionen meddelar i dag 31 januari 2022 att myndigheten skriver av det ärende om multilateralt system som påbörjades 17 december 2020.

Den 17 december 2020 inledde Finansinspektionen (FI) en undersökning av Pepins Sweden AB (publ) avseende tillståndspliktig verksamhet. I dag den 31 januari 2022 har myndigheten meddelat att ärendet skrivs av.

Granskningen avsåg huruvida Pepins bedrev verksamhet som faller utanför företagets dåvarande värdepappersrörelsetillstånd. Mer specifikt var undersökningen inriktad på om Pepins plattform för sekundärhandel i aktier utgjorde ett multilateralt system, för vilket krävs tillstånd för drift av en handelsplattform eller en reglerad marknad.

Pepins har sedan december 2021 upphört med den verksamhet som FI granskat.

Denna information är sådan information som FundedByMe AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 31 januari 2022 kl. 15:35 CET.

E-post: anders.danielsson@pepins.com

Om FundedByMe (under namnändring till Pepins Group AB)

FundedByMe Crowdfunding Sweden AB (under namnändring till Pepins Group AB) är noterat på NGM. FundedByMe är ett teknikbolag inom fintech med inriktning mot finansmarknaden och står under finansinspektions tillsyn. Bolaget gick i november 2021 samman med branschkollegan Pepins för att bli det självklara valet för kapitalanskaffning och investeringar i växande bolag. Med en digital plattform och effektiva processer ska bolaget hjälpa företag med finansiering från tidig tillväxtfas och hela vägen till börsen. Gruppen når tillsammans hundratusentals registrerade investerarmedlemmar både i Sverige och globalt.