• Pepins/

FundedByMe har utsett ABG Sundal Collier ASA till likviditetsgarant för bolagets aktie

FundedByMe Crowdfunding Sweden AB har ingått avtal med ABG Sundal Collier ASA (“ABG”) varvid ABG skall agera som likviditetsgarant i bolagets aktie från den 8 mars 2019. Syftet är att öka aktiens likviditet samt underlätta handel i aktien genom att minska prisskillnaden mellan köp- och säljkurs och att öka volymen i aktiens orderbok.

“FundedByMe har en mycket stor och spridd ägarkrets och vi förväntar oss bra köptryck efter notering, då FundedByMe kan mycket väl bli en ny folkaktie, åtminstone har vi den ambitionen. Vi har ingått ett samarbete med ABG för likviditetsgaranti och vi ser fram emot ett långt och framgångsrikt samarbete, även utanför denna funktion,” Daniel Daboczy, VD FundedByMe.

FundedByMe är den snabbast växande crowdfunding plattformen i Skandinavien inom equity crowdfunding. Under de senaste åren bolaget hjälpt över 470 företag från 25 olika länder och samlat in över 550 miljoner SEK. Företaget har över 250,000 registrerade investerar medlemmar över hela världen. FundedByMe har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige med samägda partnerbolag i Finland, Polen, Singapore, Malaysia, Nederländerna och Dubai. För mer information besök www.fundedbyme.com