• Pepins/

FUNDEDBYME KALLAR TILL EXTRA BOLAGSSTÄMMA FÖR ATT BESLUTA OM BOLAGSORDNINGSÄNDRINGAR OCH VÄLJA NY STYRELSE

Styrelsen för FundedByMe Crowdfunding Sweden Aktiebolag (publ) har beslutat att kalla till extra bolagsstämma torsdagen den 9 december 2021 för att besluta om bolagsordningsändringar innebärandes bland annat att bolaget föreslås byta företagsnamn till Pepins Group AB (publ) och om införande av ett omvandlingsförbehåll avseende omvandling av B-aktier till A-aktier samt att stämman väljer en ny styrelse i bolaget.

Närmare detaljer beträffande förslagen till extra bolagsstämma framgår av kallelsen som redovisas i sin helhet nedan.

Kallelsen kommer att publiceras i Post- och Inrikes Tidningar och på bolagets webbplats inom de närmaste dagarna.

För ytterligare information, kontakta Anders Danielsson, VD.

KALLELSE TILL EXTRA BOLAGSSTÄMMA

FundedByMe Crowdfunding Sweden Aktiebolag (publ) håller extra bolagsstämma torsdagen den 9 december 2021 kl. 13.00 i bolagets lokaler på Birger Jarlsgatan 41 A i Stockholm.

RÄTT ATT DELTA OCH ANMÄLAN

Den som önskar delta i stämman ska

• dels vara införd som aktieägare i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken onsdagen den 1 december 2021,

• dels anmäla sin avsikt att delta i stämman till bolaget senast fredagen den 3 december 2021.

Anmälan om deltagande ska göras skriftligen, i första hand per e-post till bolagsstamma@fundedbyme.com och i andra hand per post till FundedByMe Crowdfunding Sweden Aktiebolag (publ), Birger Jarlsgatan 41 A, 111 45 Stockholm. Vid anmälan vänligen uppge namn eller företagsnamn, personnummer eller organisationsnummer, adress och telefonnummer. Anmälan bör även innehålla uppgift om det antal biträden (högst två) som aktieägaren eventuellt avser medföra vid stämman.

FÖRVALTARREGISTRERADE AKTIER

Den som låtit förvaltarregistrera sina aktier måste, för att ha rätt att delta i stämman, genom förvaltares försorg låta registrera aktierna i eget namn, så att vederbörande är registrerad i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken per avstämningsdagen onsdagen den 1 december 2021. Sådan registrering kan vara tillfällig (s.k. rösträttsregistrering). Aktieägare som önskar registrera aktierna i eget namn måste, i enlighet med respektive förvaltares rutiner, begära att förvaltaren gör sådan rösträttsregistrering. Rösträttsregistrering som av aktieägare har begärts i sådan tid att registreringen har gjorts av relevant förvaltare senast fredagen den 3 december 2021 kommer att beaktas vid framställningen av aktieboken.

OMBUD OCH FULLMAKTSFORMULÄR

Den som inte är personligen närvarande vid stämman får utöva sin rätt vid stämman genom ombud med skriftlig, undertecknad och daterad fullmakt. Fullmaktsformulär tillhandahålls aktieägare på begäran och finns tillgängligt på bolagets webbplats www.fundedbyme.com. Om fullmakten utfärdats av juridisk person ska kopia av registreringsbevis eller motsvarande behörighetshandling för den juridiska personen bifogas. För att underlätta inpasseringen vid stämman bör fullmakter, registreringsbevis och andra behörighetshandlingar vara bolaget tillhanda under ovanstående adress i god tid före stämman.

Förslag till dagordning

1. Stämmans öppnande
  2. Val av ordförande vid stämman
  3. Upprättande och godkännande av röstlängd
  4. Godkännande av dagordning
  5. Val av en eller två justeringsmän
  6. Prövning av om stämman blivit behörigen sammankallad
  7. Beslut om ändring av bolagsordningen (1)
  8. Beslut om ändring av bolagsordningen (2)
  9. Beslut om ändring av bolagsordningen (3)
  10. Beslut om antalet styrelseledamöter
  11. Beslut om arvode till styrelsen
  12. Val av styrelseledamöter
  13. Övriga frågor
  14. Stämmans avslutande

Förslag till beslut

Punkt 7 – Beslut om ändring av bolagsordningen (1)

Styrelsen föreslår att stämman beslutar om att ändra bolagsordningen enligt i huvudsak följande.

Styrelsen finner det lämpligt att bolagets aktier framöver enbart består utav ett aktieslag. Med anledning av detta föreslår styrelsen att bolaget inför ett omvandlingsförbehåll i enlighet med nedan.

§ 6 Omvandlingsförbehåll

Samtliga aktier av serie B ska fyra veckor efter Bolagsverkets registrering av denna bolagsordning omvandlas till aktier av serie A. Omvandlingen ska därefter utan dröjsmål anmälas för registrering hos Bolagsverket och är verkställd när den registreras i aktiebolagsregistret samt antecknats i avstämningsregistret.

§ 6 Conversion clause

All series B shares shall be converted into Series A shares four weeks after the Swedish Companies Registration Office's registration of these articles of association. The conversion must then be reported without delay for registration with the Swedish Companies Registration Office and is executed when it is registered in the Companies Register and entered in the CSD register.

Styrelsen, eller den styrelsen utser, ska ha rätt att besluta om de mindre ändringar i stämmans beslut som kan erfordras i samband med registrering av beslutet vid Bolagsverket, Euroclear Sweden AB eller på grund av andra formella krav.

Punkt 8 – Beslut om ändring av bolagsordningen (2)

Styrelsen föreslår med anledning av bolaget och Pepins Group AB (publ):s ) (”Pepins”) samgående, formellt bolagets förvärv av Pepins, om en ändring av företagsnamnet på bolaget till Pepins Group AB (publ).

Bakgrunden till förslaget är att Pepins varumärke är knutet till vissa viktiga samarbeten. För att i samband med samgåendet få en nystart för bolaget kommer ledningen snarast att initiera ett arbete med varumärket, främst riktat mot visuell identitet och uttryck men även utvärdera om ett annat namn än Pepins passar det nya bolaget bättre.

Punkt 9 – Beslut om ändring av bolagsordningen (3)

Möjligheten för bolaget att ge ut både aktier av serie A och serie B i § 5 och omvandlingsförbehållet i § 6 bolagsordningen ska tas bort innebärandes att bolaget enbart har ett aktieslag. Dessa ändringar är villkorade av att den av styrelsen föreslagna omvandlingen av aktier av serie B till aktier av serie A verkställs.

Punkt 10 - Beslut om antalet styrelseledamöter

Aktieägarna Investment AB Spiltan och Tor Bonnier föreslår att stämman beslutar om antalet styrelseledamöter för tiden fram intill nästa årsstämma. Investment AB Spiltan och Tor Bonnier kommer att återkomma med förslag till antalet styrelseledamöter senast i samband med stämman.

Punkt 11 - Beslut om arvode till styrelsen

Aktieägarna Investment AB Spiltan och Tor Bonnier föreslår att stämman beslutar om arvode till styrelsen för tiden fram intill nästa årsstämma. Investment AB Spiltan och Tor Bonnier kommer att återkomma med förslag till beslut om arvode senast i samband med stämman.

Punkt 12 – Val av styrelseledamöter

Aktieägarna Investment AB Spiltan och Tor Bonnier föreslår att stämman väljer en ny styrelse för tiden fram intill nästa årsstämma. Investment AB Spiltan och Tor Bonnier kommer att återkomma med förslag till styrelseledamöter senast i samband med stämman.

SÄRSKILDA MAJORITETSKRAV

För giltigt beslut enligt punkt 7 ska förslaget biträdas av aktieägare representerandes minst två tredjedelar av såväl de avgivna rösterna som de aktier som är företrädda vid bolagsstämman och att aktieägare representerandes minst hälften av alla A-aktier och nio tiondelar av de vid bolagsstämman företrädda A-aktierna samtycker till ändringen och för giltigt beslut enligt punkt 8 och punkt 9 ska förslaget biträdas av aktieägare representerandes minst två tredjedelar av såväl de avgivna rösterna som de aktier som är företrädda vid bolagsstämman.

AKTIEÄGARES FRÅGERÄTT

Aktieägarna erinras om sin rätt att vid stämman begära upplysningar från styrelsen och verkställande direktören enligt 7 kap. 32 § aktiebolagslagen.

HANDLINGAR

Styrelsens fullständiga beslutsförslag samt övriga handlingar enligt aktiebolagslagen finns tillgängliga hos bolaget samt på bolagets webbplats www.fundedbyme.com senast från och med två veckor före stämman. Kopior av samtliga handlingar kommer genast och utan kostnad skickas till de aktieägare som begär det och uppger sin postadress.

BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER

För information om hur dina personuppgifter behandlas, vänligen se https://www.euroclear.com/dam/ESw/Legal/Integritetspolicy-bolagsstammor-svenska.pdf.

__________

Stockholm i november 2021

FundedByMe Crowdfunding Sweden Aktiebolag (publ)

E-post: anders.danielsson@fundedbyme.com