FundedByMe och Nord Fondkommission ingår ett strategiskt samarbete.

Nords plattform strävar efter att tillhandahålla marknadens bästa lösningar för placering och sparande. Nord har idag ett stort utbud av samarbetspartners, däribland mer än 750 fondbolag med över 50 000 fonder, avtal med över 10 banker för utbud av strukturerade produkter, samt flera obligations- och aktie-emittenter.

FundedByMe är Nordens främsta crowdfunding portal med kontor i 6 länder. FundedByMe har idag nästan 100,000 registrerade investerar-medlemmar, dragit in 400 miljoner i kapital till hundratals bolag och säkrat en position bland de ledande Europeiska plattformarna. Equity crowdfunding är en nygammal metod där man vänder sig till en större grupp människor när man ska resa kapital åt startups och bolag i tillväxtfaser. Det moderna i metoden är att man vänder sig till en större grupp människor och genom en digital plattform erbjuder access till intressanta möjligheter.

Avsiktsförklaringen kring samarbete mellan dessa två aktörer syftar till att tillsammans kunna samarbeta strategiskt och långsiktigt.