• Pepins/

FundedByMe och Privanet Securities Oy stänger sin första gemensamma finska crowdfunding kampanj på 12 miljoner SEK efter 2 dygn.

Den finska medieplattform-byggaren BCaster valde Privanet Securities Oy och FundedByme för att kunna samla kapital för att vidareutveckla sitt koncept. Via Privanet’s och FundedByMe’s plattformar inbringade kampanjen 12 miljoner SEK på kort tid och  inom 2 dagar. Redan inom 24 timmar hade kampanjen inbringat kapital på över 10 miljoner SEK. Kampanjen presenterades i första hand till redan registrerade investerare i Finland och utomlands. För mer information om kampanjen vänligen besök: https://goo.gl/EXycuk

Sedan samarbetets start den 25 augusti, 2017, har parterna arbetat väldigt nära tillsammans för att integrera plattformarna. Med denna framgångsrikt överfinansierade kampanj signalerar man att synergin från bägge plattformar kan maximeras och ge ett bästa resultat i denna form av ”joint venture”.

Kampanjen nådde sitt mål på rekordtid och fångade intresset från över 100 nya investerare av vilka 60 stycken investerade genom FundedByMe’s plattform. Resterande del av investerarna kom igenom Privanet’s databas och sammanfördes på plattformen. Den enskilt största investeringen var på över 1 miljon SEK och den minsta investeringen var 10.000 SEK. För mer information om Bcaster vänligen besök: https://bcaster.com/ Privanet’s team förblir väldigt entusiastiska över resultatet samt hur matchning av investerare från crowdfunding plattformen genomfördes.

Denna pressrelease markerar en historisk punkt för samarbetet mellan FundedByMe AB och FundedByMe Finland som första kampanj tillsammans i den nya konstellationen och dessutom markerar och förstärker avsikten bakom upplägget i hur man ska strukturera upp lyckade ”joint ventures”.

Framgången från denna kampanj förstärker också hypotesen i den strategi man har lagt framför sig, från FundedByMe, i fortsatta etableringar internationellt. FundedByMe kommer att fortsätta med denna modell av samarbeten tillsammans med ”glokala” aktörer i form av ”joint ventures”. Man förväntar sig att det internationella samarbetsprogrammet, med denna typ av utformning, kommer att växa kraftigt under 2018.

Presskontakt:

Daniel Daboczy
CEO,  FundedByMe
daniel@fundedbyme.com

Casper Grönblom
Partner, FundedByMe, Finland
casper@fundedbyme.com

FundedByMe är ett av få ”full-service crowdfunding plattformar” som erbjuder finansieringsstöd genom “equity crowdfunding”. Sedan start har FundedByme hjälpt mer än 470 bolag från 25 olika länder att samla in över 440 miljoner SEK. Bolaget har mer än 100.000 registrerade investerar-medlemmar från närmare 200 länder. FundedByMe har huvudkontor i Stockholm, Sverige samt samägda partnerbolag i Finland, Malaysia, Mexico och Singapore. För mer information vänligen besök hemsidan; www.fundedbyme.com

Snabbfakta