FundedByMe Polen stänger ytterligare en crowdfundingkampanj på rekordtid

FundedByMe Polen lanserar och stänger ytterligare en crowdfundingkampanj på rekordtid.

Det snart börsaktuella bolaget Iron Wolf Studio lyckades ta in över €350 000 från fler än 60 investerare under deras crowdfundingkampanj som stängde efter endast ett par minuter. Iron Wolf Studio är ett högtflygande gamingbolag som består av “veteran devs” och “visionary designers” från Iron Wolf Studo och Inimages. Iron Wolf är den andra rekordsnabba kampanjen för FundedByMe Polen, efter att ha lanserat ytterligare ett gamingbolag - Duality - tidigare i år.

Ambitionen var att lansera kampanjen i 45 dagar på FundedByMe, men på grund av det höga intresset kring kampanjen stängde den inom minuter. Equity Crowdfunding-industrin växer allt mer inom centrala Europa och FundedByMe Polen har idag en ledande roll. Inom EU jobbar man nu för en mer effektiviserad och tydlig linje för lagar och regler gällande crowdfunding, och FundedByMe har en bra position gällande detta för ökad tillväxt.

“Vi är väldigt glada över att se ytterligare en polsk kampanj stänga deras kapitalanskaffning framgångsrikt. Under de kommande månaderna planerar vi att lansera flera intressanta projekt som kan leda till spännande investeringsmöjligheter för svenska investerare. Vårt mål är att fortsätta uppmärksamma den växande techbranschen i Polen,” säger Maciej Gajewski, VD FundedByMe Polen.

“Vi är väldigt glada över att se de högkvalitativa kampanjer som Polen presenterar till nätverket, och vi är också väldigt imponerade av hur FundedByMe Polens team jobbar med deras lanseringar. Vi tror att regionen bara har börjat visa vad de kan göra, och att Polen och Centraleuropa har mycket mer att visa. Vi är stolta över att se ytterligare ett framgångssaga från Polen och att 62 investerare valde att bli en del av Iron Wolf,” säger Daniel Daboczy, Koncernchef och VD FundedByMe.

FundedByMe har samägda partnerbolag med kontor i Polen, Dubai, Malaysia, Finland, Nederländerna och Singapore.

För mer information, vänligen kontakta Daniel Daboczy, daniel@fundedbyme.com

Om FundedByMe
FundedByMe Crowdfunding Sweden AB är ett noterat teknikbolag inom fintech med inriktning mot finansmarknaden. I nuvarande stund erbjuder bolaget en plattform för finansieringsstöd genom equity crowdfunding för diverse startups och tillväxtbolag runt om den globala marknaden. Bolaget består i dagsläget av FundedByMe.com, Feminvest och Laika Consulting (Emissionsmarknadsföringar samt Investor Relations), samt sex samägda partnerbolag i Finland, Malaysia, Singapore, Polen, Holland och Dubai/FAE. www.fundedbyme.com. Gruppen når tillsammans över 269,000 registrerade globala investerarmedlemmar. Bolagets aktier kan exempelvis handlas på Avanza (FBM MTF B) eller Nordnet (FBM MTF B).