Hammars Bryggeris kapitalanskaffning via Pepins framgångsrikt stängd

Hantverksbryggeriet Hammars Bryggeri har genomfört en framgångsrik kapitalanskaffning via Pepins. Resultatet blev över 500 nya aktieägare som tillsammans investerade mer än 8 miljoner kronor.

– Jag vill tacka alla nya aktieägare som vi fått genom Pepins för förtroendet och samtidigt hälsa dem välkomna som delägare i familjebryggeriet. Vi är riktigt taggade att arbeta vidare med att utveckla bolaget, säger Hammars Bryggeris VD Robert Henrysson.

Hammars Bryggeri grundades 1904 vid Vätterns norra strand. Där bryggs prisvinnande must, läskedrycker och tonics i små batcher på ett hantverksmässigt sätt. Fokus ligger på innovation, smak och naturliga råvaror.

Martin N Larsson, ansvarig för Corporate Finance på Pepins, kommenterar;

– Vi är väldigt nöjda med utfallet av kapitalanskaffningen, inte minst givet det tuffa marknadsklimatet. Nu har Hammars Bryggeri fått in kapital som möjliggör fortsatt produktutveckling och expansion och det är precis det här som hela vår affär vilar på. Att med vårt fantastiska nätverk möjliggöra för bra och välskötta bolag att fortsätta växa med nya produkter på nya marknader.

– Nu önskar vi Hammars Bryggeri lycka till och fortsätter så klart att följa deras utveckling på nära håll samtidigt som vi lägger all vår kraft på nästa spännande kapitalanskaffning, avslutar Martin.

Läs om andra investeringsmöjligheter på pepins.com

E-post: anders.danielsson@pepins.com