Nu ska Paradiset dubbla antalet ägare via crowdfunding på FundedByMe

Efter förra årets crowdfundingsuccé, där 4500 delägare investerade 18,2 miljoner kronor i Paradiset, öppnar Paradiset nu ytterligare en investeringsrunda på FundedByMe. Målet är att ta in kapital och expandera antalet delägare till mer än 10 000. Investeringen är bland annat planerad att möjliggöra ytterligare expansion, utöver de tre populära butiker som redan finns i Stockholmsområdet. Kampanjen öppnar klockan 10.00 idag, måndagen den 11 juni.

Paradisets grundare och VD, Johannes Cullberg, såg att efterfrågan på naturlig och hälsosam mat var stor i Stockholm och när första butiken slog upp sina dörrar 2015 mottogs det med öppna armar. Sedan dess har tre nya butiker öppnat i Stockholmsområdet och i veckan släpptes Paradisets näthandel. Under hösten 2018 fortsätter expansionen med en ny butik i Täby Centrum. Nu hoppas de på vidare expansion i och med sin kampanj på FundedByMe.

— Vår första runda var en fantastisk succé och har möjliggjort att vi kunde lansera vår näthandel och stärka upp vårt team ordentligt. Vi står nu väldigt starkt rustade för framtiden, säger Johannes Cullberg, grundare och VD.

Paradiset är Sveriges mest hälsosamma matvarukedja och säljer enbart naturliga eller ekologiska produkter. Så mycket som möjligt köps in lokalt. På Paradiset anser man att det ska vara enkelt att handla hälsosam mat och att det dessutom ska vara en trevlig upplevelse. Det ska vara lätt att göra rätt val, till rätt pris.

— Paradiset har visat att det är tillsammans med delägarna som framtidens bolag byggs och att många delägare i ett företag inte är en administrativ utmaning utan tvärtom har en enorm potential. Det är även ett av de bolagen som har attraherat flest kvinnliga delägare procentuellt, motsvarande 67% av deras samtliga delägare är kvinnor, säger Michaela Berglund, marknadschef på FundedByMe.

Kampanjen lanseras publikt klockan 10 idag, den 11 juni hos FundedByMe. Målsättningen är att uppnå 29,9 mSEK kronor i investerade medel.

För mer information besök: www.fundedbyme.com/paradiset eller maila alexander.elling@paradiset.com

Paradiset är Sveriges mest hälsosamma matvarukedja och är störst i Skandinavien på naturliga och ekologiska produkter. Matbutikerna erbjuder ett fullt sortiment av livsmedel och hälso- och skönhetsartiklar, fria från onödiga och skadliga tillsatser till bra priser. Paradiset grundades av Johannes Cullberg år 2015 och har vunnit priser som Årets Butikskoncept 2017, Årets Ekobutik 2016 och Bästa Hyresgästkoncept 2016.

Michaela Berglund
CMO, FundedByMe

michaela@fundedbyme.com

FundedByMe är en av få ”full-service crowdfunding plattformar” som erbjuder finansieringsstöd genom equity crowdfunding. Sedan start har bolaget hjälpt mer än 470 bolag från mer än 25 olika länder och totalt samlat in över SEK 500 miljoner. Bolaget har mer än 110,000 registrerade investerar medlemmar från närmare 200 länder. FundedByMe har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige samt samägda partnerbolag i Dubai, Finland, Malaysia, Polen och Singapore. För mer information vänligen besök hemsidan: www.fundedbyme.com

Citat

Vår första runda var en fantastisk succé och har möjliggjort att vi kunde lansera vår näthandel och stärka upp vårt team ordentligt. Vi står nu väldigt starkt rustade för framtiden.
Johannes Cullberg, grundare och VD
Paradiset har visat att det är tillsammans med delägarna som framtidens bolag byggs och att många delägare i ett företag inte är en administrativ utmaning utan tvärtom har en enorm potential. Det är även ett av de bolagen som har attraherat flest kvinnliga delägare procentuellt, motsvarande 67% av deras samtliga delägare är kvinnor.
Michaela Berglund, marknadschef på FundedByMe