Pepins Group AB avyttrar sin ägarandel i The Future is Female AB (Feminvest)

Pepins Group AB meddelar att bolaget i dag har sålt sin ägarandel om 49,9 procent i The Future is Female AB (Feminvest) till Fem Invest Holding AB.

Pepins Groups försäljning av sin ägarandel om 49,9 procent i The Future is Female AB (Feminvest) till Fem Invest Holding AB är en del i att fokusera Pepins verksamhet under ett och samma varumärke. Michaela Berglund, som i dag är VD för Feminvest, är en av delägarna i Fem Invest Holding AB.

– Vi önskar Michaela Berglund och hennes team fortsatt framgång. Feminvest driver frågan om kvinnligt ägande och företagande och vi är stolta över att ha varit med på den resan. Pepins kommer givetvis att fortsätta sitt engagemang i dessa viktiga frågor som en integrerad del av sin verksamhet, säger Pepins Groups VD Anders Danielsson.

E-post: anders.danielsson@pepins.com

Pepins Group AB (publ)Värmdövägen 84131 54 Nackainfo@pepins.com Telefon08-673 17 90 Org.nummer556871-1823 www.pepins.com

Om Pepins Group AB (publ)
Pepins är ett fintechbolag för investeringar och kapitalanskaffning som står under Finansinspektionens tillsyn. Med sin digitala plattform hjälper Pepins företag med finansiering och ägarservice från tidig tillväxtfas och hela vägen till börsen. Därigenom kan Pepins erbjuda sitt nätverk av investerare attraktiva investeringsmöjligheter i spännande bolag. Pepins har mer än 200 000 registrerade medlemmar både i Sverige och globalt. Pepins är noterat på NGM PepMarket.