Pepsodent och Karamellkungen i unikt samarbete för en bättre godishylla

Report this content

Godishyllan blir ännu bättre för de med sötsug. Cirka 240 butiker i Sverige har nu en godislåda med tandkräm i lösviktshyllan till lösviktspris, för att uppmuntra till bättre tandhälsa.

Att svenskarna äter mycket godis vet vi*. Men vad händer efteråt? Nu vill Karamellkungen tillsammans med Pepsodent uppmuntra till en roligare tandborstningsstund som tar sin början redan i butikshyllan. Precis som lösgodiset kan man lägga ner tandkrämen – Pepsodent Kids – i godispåsen och betala vanligt lösviktpris i butiken.

”Många stannar vid godishyllan och vi vill göra det enklare för föräldrarna att få sina barn att tycka det är roligt att borsta tänderna. Det är festligt att lägga ner tandkräm bland smågodiset i påsen, då vill man också använda den”, säger Charlotte Hansson, Brand Manager för Pepsodent på Unilever.

”Vi har fått ett fint mottagande och det känns roligt att få testa detta i cirka 240 butiker över hela landet. Detta är ett intressant sätt att samarbeta mellan kategorier och med handlarna för att få butiken att kännas levande, inspirerande och ansvarstagande. Många handlare har redan fått fin respons på sociala medier av konsumenter för detta initiativ, säger Björn Lindgren på Candyking.

I bifogat dokument finns förteckning över var du hittar Pepsodent Kids i lösvikt.

* Snittsvensken äter cirka 18 kg godis per år enligt SCB:s publikation Statistisk årsbok för Sverige 2013

För mer information, vänligen kontakta:
Charlotte Hansson
Charlotte.Hansson@unilever.com