Förtydligande information gällande Kina

Stockholm, 20 augusti 2021. Peptonic Medical (publ) (‘Peptonic’ eller ‘bolaget’) informerar om ett förtydligande gällande uppsägningen av Yuanjia Biotechnology Co., Ltd. och registreringsprocessen av VagiVital®️ i Kina.

Då det varit frågor kring registreringsprocessen för VagiVital®️ i samband med uppsägningen av kontraktet med Yuanjia Biotechnology Co., Ltd. vill bolaget göra ett förtydligande. Det pågår ingen registreringsprocess av VagiVital®️ i Kina.

Enligt kontraktet skulle Yuanjia Biotechnology Co., Ltd. svara för att registrera VagiVital®️ i Kina. Informationen gällande denna registreringsprocess har sedan början av innevarande år varit knapphändig från Yuanjia Biotechnology Co., Ltd. Peptonic Medical har inte lyckats bringa klarhet i registreringsprocessens status trots upprepade frågor, påminnelser och försök till konstruktiv dialog. Detta i kombination med uteblivna betalningar har gjort att Peptonic valt att säga upp kontraktet.

Erik Sundquist, VD

Telefon: + 46 722 49 90 43

E-post: erik.sundquist@peptonicmedical.se

Om Peptonic Medical AB

Peptonic Medical AB (publ) är ett innovativt biomedicinskt företag som bedriver forskning, utveckling samt försäljning av medicintekniska och livsstilsprodukter inom området kvinnohälsa.Peptonic Medical lanserade VagiVital® AktivGel i juli 2018. Detta är en hormonfri produkt för behandling av vaginal atrofi och vaginal torrhet. I april 2021 lanserades VagiVital® Moisturizing V Cleanser, en återfuktande och förebyggande Bolaget grundades 2009 och aktien handlas sedan 2014 på Spotlight (www.spotlightstockmarket.com,  kortkod: PMED) i Stockholm.

Sedan augusti 2020 ingår Lune Group Oy Ltd. som ett helägt dotterbolag i Peptonic Medical. Bolaget grundades 2005 med affärsidén att leda en lättsam mensrevolution i en positiv anda via patenterade menskoppar. Bolaget har sedan genom att fokusera på hållbar utveckling, miljöfrågor och främjande av sexualhälsa utvecklats till att gå i täten inom hållbar intimhälsa. Mer information om Lunette® får du genom att besöka https://se.lunette.com/.