PEPTONIC Medical AB: Peptonic Medical AB: Peptonic expanderar till njutning under varumärket Lunette®

Report this content

Lunette, ett grundarlett varumärke, skapade revolution för över 15 år sedan med sina originella och specialdesignade finska menskoppar, vilka idag finns tillgängliga i över 50 länder via sitt återförsäljarnätverk. Den här våren planerar Lunette att expandera sitt utbud med två nya produkter. Med sin lansering av sitt nya område Pleasure kommer Lunette att finnas på den snabbt växande marknaden när det kommer till kvinnlig njutning. En ökning av antalet arbetande kvinnor, ökande sexualupplysning, könsneutralitet samt en ökad medvetenhet om sexuell hälsa över lag kommer att boosta tillväxten för detta segment.

Lunette Lube:

En unik kombination av pH-optimerad formula med låg osmolalitet, utvecklad för det känsliga intimområdet. Lunette Lube är ett glidmedel som återfuktar samtidigt som den smörjer och skapar en glideffekt. Det är ett vattenbaserat glidmedel med naturligt förekommande xantangummi som inte lämnar kladdiga rester ifrån sig. Enkla och högkvalitativa ingredienser som mjölksyra är snälla mot huden och till skillnad från andra glidmedel så har denna en unik och återfuktande formula som inte drar ut fukten på grund av för hög osmolalitet. Lättanvända pumpflaskor gör glidmedlet enkelt att komma åt under akten. Lunette Lube är veganskt och tillverkas i Finland.

Lunette Condoms:

Med en fantastisk passform och ultratunn design samt kombinerad med ett lätt glidmedel, maximerar denna produkt känslan av njutning och illusionen av att inte ha kondom på. Varje separat kondom är elektriskt testad för ett skydd som man kan lita på. De veganska kondomerna är gjorda från fair trade-märkt gummi, etiskt producerade inom EU och är även klimatkompenserade och paketerade i FSC-certifierade kartonger – något som bidrar till säkert sex som också är hållbart. Med en snyggt designad förpackning är dessa kondomer något att visa upp med stolthet. Bredd är 52 mm och tjocklek endast 0,055 mm.

Både Lunette Lube och Lunette Condoms kommer att finnas tillgängliga i Europa via en rad försäljningskanaler denna sommar, t.ex i Kesko butiker i Finland, Lloyds apotek i Sverige samt andra apotek i Finland och Sverige.

”Som alltid är vårt uppdrag med Lunette att bryta tabun, lyfta utbildning och skapa säkra och hållbara produkter som hjälper våra kunder att leva med ökat mod och medvetenhet. Vi har ägnat de senaste 15 åren åt att tillämpa detta uppdrag för intimhygienen – nu gör vi detsamma för njutning.” säger Heli Kurjanen, grundare av Lunette.

Erik Sundquist, VD

Telefon: + 46 722 49 90 43

E-post: erik.sundquist@peptonicmedical.se

OM Peptonic Medical AB

Peptonic Medical AB (publ) är ett innovativt nystartat företag inom medicinteknik, dedikerat till att forska och utveckla banbrytande produkter inom kvinnohälsoområdet och förbättra tillgången till dessa produkter på en global skala.

Företaget grundades 2009 och producerar nu sitt eget utbud av intima hälso- och välmåendeprodukter under varumärket Vagivital och är även moderbolag till Lune Group Oy Ltd och Peptonic Medical Israel Ltd. Gruppen är hem för ett holistiskt utbud av produkter som har hög tillförlitlighet hos experter och är älskade av kunder. Peptonic Medicals aktie handlas på Spotlight (www.spotlightstockmarket.com) i Stockholm sedan 2014.