Svenska Perfect Storm tillsammans med Jörgen Elofsson skapar musikhistoria i USA

Report this content

Kelly Clarksons Stronger (What Doesn't Kill You) är den bäst säljande låtsingeln någonsin i American Idols historia

Musikförlaget Perfect Storm Music Group AB tillsammans med Jörgen Elofsson fortsätter att kröna stora framgångar med Kelly Clarksons Stronger (What Doesn't Kill You). Hiten har hitintills sålt i svindlande 3 510 000 exemplar vilket gör den till den bäst sålda singeln i American Idols historia.

-          Vi är fantastiskt glada över att få vara med och skapa musikhistoria, säger Robin Godfrey Cass, medgrundare till Perfect Storm. Uppmärksamheten låten Stronger har fått, inte minst genom sina otaliga listettor, skapar spännande möjligheter för våra låtskrivare att samarbeta med andra aktuella världsartister i framtiden, fortsätter Robin Godfrey Cass.

Stronger (What Doesn´t Kill You) landade bland annat som nr. 1 3 veckor i rad på The Billboard Hot 100 och är inne på sin 28:e vecka totalt. Låten är skriven av Jörgen Elofsson, Ali Tamposi, David Gamson och Greg Kurstin, som även producerat.

För mer information vänligen kontakta:
Micaela Moreno, presskontakt Zap PR
E-post: micaela@zap-pr.com
Mobil: +46 (0)733-91 32 43

Om Perfect Storm Music Group AB
Musikförlaget Perfect Storm Music Group AB grundades hösten 2010 av Jörgen Elofsson, Robin Godfrey Cass och Nouvago Capital AB. I dag har musikförlaget fem signerade internationella låtskrivare som skrivit till artister så som, Kelly Clarkson, Girls´ Generation, Björn Skifs, Cover Drive och Ciara. Målsättningen är att bli nya tidens hitfabrik genom att attrahera fler unga låtskrivare och ge dem en bredare plattform för att skriva på den internationella marknaden. För mer information besök www.perfectstormmusicgroup.com